Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

Janusz z Wolsztyna, 10 lat temu
Silnik 2.0 DI 82KM 60kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 282 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Astra G Hatchback 2.0 DI 82KM 60kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kazdy ostrzegal, ze pompa padnie lada dzien w tym silniku. Juz przejechal sporo od 155 do 282 tys. A pompa nadal pracuje i ma sie dobrze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza na rantach i progach tylnych
Silnik : kontrolka egr ktory sie poci jak swinia
Układ elektryczny : psujacy sie panel od nawiewu
5,0
Całokształt
Posiadam to auto juz od 3 lat. Wczesniej jezdzilem Lanosem 1.5 8v z LPG. Roznica duza na korzysc Astry. Astra ma duzy bagaznik - wersja hatchback. Wszystko sie miesci i nie osiada jak lanos przy wiekszym zaladunku. Tapicerka jest niezniszczalna. Przy dwojce dzieciakow, wciaz ladnie wyglada. Wystarczy posprzatac. Co chodzi o blacharke, to ruda sie pojawia z tylu na nadkolach. Ale przy lepszych ogledzinach wyszlo na jaw, ze byla klepnieta. To typowe dla pojazdow z Raichu od niemca. Zawieszenie niezniszczalne na polskich drogach. Co prawda, przy takim przebiegu, dzwonia mi tylne zaciski. Ale nie mam ochoty tego wymieniac. Bosch wymyslil, ze nie mozna jarzma wymienic tylko caly zacisk. A kazdy wie, ile kosztuje zacisk boscha do astry. Gdyby Astra moja byla mlodsza i miala mniejszy przebieg.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie do zajezdzenia kopcioch. Odpalal za pierwszym razem przy -26°C. Kupiony przy przebiegu 155tys (ciekawe ile mial skrecone) - do tej pory pompa paliwa oryginalna, turbina rowniez. Poza naprawa ABS nic powaznego sie nie stalo. Auto ani razu nie zgarnela laweta.
5,0
Skrzynia biegów
Dziala, biegi sie nie hacza.
5,0
Układ jezdny
Nie jest to auto sportowe, ale jest tak twarde, ze mozna bokami wchodzic w zakret.
Komfort
5,0
Widoczność
Z poziomu kierowcy widocznosc bardzo dobra. Do tylu i na boki tez jest dobrze za sprawa lusterek.
5,0
Ergonomia
Malo schowkow. Za to jest przestrzen na nogi. matowa deska rozdzielcza nie odbija promieni slonecznych latem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdyby klimatyzacja dzialala, to bylby juz luksus. A tak, nie dosc ze klima padla, panel sterowania tez. Dobrze ze chociaz ogrzewanie dziala.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
NIkt sie nie uskarzal. Mimo wzrostu 186cm, pasazerowie za mna mieli troche miejsca na nogi. Dzieciaki tez sie mieszcza i nie narzekaja.
1,0
Wyciszenie
nie wiem jak w benzynie, ale w tym kopciochu jest bardzo glosno. Nie ma co sie oszukiwac, diesel to diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
srednie spalanie po Warszawie - 5.8L ON. Zima skoczyn potrafi do 7l ON. Wymiana oleju co 30tys.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniadze samochod nie do zdarcia. Ma pare mankamentow ale to wina producenta. No i tego, ze za granica byl zajezdzony do oporu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza usterkami zwiazanymi z ABS nic sie nie popsulo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zuzyta przekladnia kierownicza.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DI 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra G Hatchback