Karoseria
: ani sladu rdzy, mimo ze stoi pod chmurka, nie jest myte z soli zima i myjnie widzi raz na rok (jak swa swieta:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: pompa paliwa - zgroza
Układ elektryczny
: nawiew lubi sie haczyc
3,0
Całokształt
Czesci do oplowskiego silnika sa tansze niz do Isuzu, ale naprawy i tak sa drogie. Ciezko o speca od diesla. Silnik slaby, leniwie sie zbiera, pali tyle co 100konny odpowiednik na benzynie. Na plus cynkowana karoseria = brak rdzy. Autko mile dla oka, wygodne, ale awaryjne. Jak juz, to na pewno nie brac diesela. X17D to dla mnie porazka osobiscie. Nie polecam.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik jak to diesel, chodzi glosno. I slychac go powyzej 60km/h. Zryw ma tylko na drugim biegu w granicy obrotow 2000-4000. Poza tym straszny muł. Po prostu za slaby silnik na ta mase.
3,0
Skrzynia biegów
Zasadniczo biegi wskakuja gladko. Poza wstecznym, ktory chocby nie wiadomo co - zawsze basowo oznajmia o tym, ze wlasnie jest wrzucany.
3,0
Układ jezdny
Ujdzie w tlumie, chociaz nie znam auta, ktore przy w zasadzie tak nie wielkich wymiarach tak by scinalo zakrety.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoka przednia szyba - belki w sumie nie robia roznicy. Do tylu tez dobrze. Nie narzekam.
4,0
Ergonomia
Skrzypi panel przedni, ale ostatecznie czego sie mozna spodziewac po aucie innym niz oryginalny japoniec ? Biore to za norme. Reszta ujdzie.
No moze brak mozliwosci wylaczenia swiatla w kabinie przy otwartych drzwiach uznalbym za wade - choc nie wiem czy akurat podpialbym to pod ergonomie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez klimy ciezka sprawa. Zima grzeje po paru km, ale zasadnicza wada to brak mocy. Trzeba czesto wymieniac filtry, bo inaczej dopiero max bieg pozwala zauwazyc, ze w ogole dmuchawa jest wlaczona. Ogolnie auto sie broni, choc bez fajerwerkow.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam mozliwosci ustawiania kierownicy - bez tego troche malo miejsca na nogi (kierownica jest za nisko dla mnie), ale poza tym nie narzekam.
3,0
Wyciszenie
Diesel + slaby silnik = glosno przy wiekszych predkosciach. Jak na diesela norma. Do komfortu jednak daleko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Slaby silnik, nie udalo mi sie zejsc ponizej 7,5l/100km w miescie. Na trasie ok 5l/100km. W cyklu mieszanym 50/50 srednio 6,8l/100km.
Jak na diesela, ktory ma zerowe przyspieszenie to duzo za duzo.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nowka gola Astra G to koszt ok 40tys zl. Za to dostajemy auto, na ktorym nie mozemy polegac, ktore predzej czy pozniej zrobi nam niemily psikus. Do tego bardzo slaby serwis Opla jak chodzi o diesele. Auto drogie w zakupie, drogie w eksploatacji, drogie w naprawach. Nie polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej nic sie nie dzieje.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Fatalnie. Ten model ma bardzo bardzo (serio, BARDZO) awaryjna pompe wtryskowa. Pada zasadniczo losowo, wiec moze zepsuc sie w kazdej sytuacji zupelnie niezaleznie od uzytkowania. Regeneracja ok 3000-4000zl. Trzeba uwazac na turbine (ewentualna regeneracja kolejny 1000zl).
Jezeli dba sie o auto, to nalezy bac sie tylko pompy paliwa - tym niemniej, dla mnie "tylko" to "az". Wole pare drobiazgow, z ktorymi mozna dojechac do mechanika, niz awaryje, ktora totalnie blokuje auto na 2tyg.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 68KM 50kW
[l/100km]