Silnik
: Dobre osiągi i super spalanie, w dodatku wdzięczny na co dzień.
5,0
Całokształt
Polecam każdemu, jest to samochód, który zadowoli zarówno małą rodzinę, jak i na dojeżdżanie do pracy. W swoim zakresie cenowym to bardzo dobre auto a dzięki konstrukcji i popularności jest tanie w utrzymaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest mega ekonomiczny, radzi sobie z masą auta, choć są wersje mocniejsze. W 3d jest w sam raz, do kombi poleciłbym mocniejszy 2.0 dti. Na polskie drogi osiągi w sam raz.
4,0
Skrzynia biegów
Jest to minusik samochodu, ale skrzyń w modelu było dużo. Krótki drążek i dość ciasne przełożenia, ale występują tu skrzynie z vectry, astry f, albo pięciobiegowe ze wstecznym pod piątką.
5,0
Układ jezdny
Po wymianie amortyzatorów na monroe oraz sprężyn auto znacznie lepiej jedzie i trzyma się drogi, nie jest sztywne, ale też nie kładzie się w zakrętach - nie jest nadmiernie podsterowne. Zimą trzyma się podczas skręcania, efekt niskiego środka ciężkości, szczególnie w obniżonym eco4.
Komfort
5,0
Widoczność
Szyby duże, maska nie przeszkadza w widoczności rogów auta. Lusterka również duże, można jest dowolnie ustawić, co ułatwia manewrowanie, przez co ukośna szyba nie utrudnia cofania.
5,0
Ergonomia
Ja na ten gabaryt i porównanie z konkurencją to auto jest bardzo ergonomiczne. Bagażnik już w hb ma 380 litrów i wystarczy na spakowanie się na wakacje. W środku schowki, a wszystko co potrzeba jest pod ręką. Minusik za słabe zawiasy dużego schowka (ale i tak tanie)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podobno wentylacja jest wadą tego auta, niemniej silnik nagrzewa się do odpowiedniej temperatury szybko i jest ciepło w zimie. Latem nadmuch jest średni, ale działa. Minusem jest przepalający się bezpiecznik termiczny (trudno dostępny) wentylatora i podobno słaba jakość klimatyzacji Behr - ja mam wersję bez klimy z dobrą wentylacją Delphi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto które ma 4,11 metra bardzo dużo miejsca na nogi, także z tyłu. Wysocy też usiądą wygodnie na fotelach, które są średnio twarde i nadają się na dalszą jazdę.
4,0
Wyciszenie
Silniczek nie jest super cichy, ale tylko przy autostradowej jeździe. Długie przełożenia powodują niskie obroty na 4 i 5 biegu więc jazda 80-100 na godzinę nie jest głośna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mistrz jeżeli chodzi o oszczędność. Części są tanie i łatwo dostępne, a sprzedawców w sklepach i internecie dużo. Spalanie niskie, udaje się zejść poniżej 4 litrów na trasie, kiedy się nie szaleje. W mieście jest około 5 litrów, co też jest dobrym wynikiem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Idealna propozycja za tą kasę, ze względu na popularność używane modele nie są drogie, a okazje można tanio doprowadzić do ładu. Opel jest marką która za swoja cenę daje dużo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są bzdury które się psują - żarówki podświetlenia deski, bezpieczniki które się przepalają, plastikowe elementy wnętrza, które się niszczą. Mało usterek silnika i elektroniki, łatwa diagnostyka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki to rzadkość, silnik ma pompę rotacyjną więc jest prosty w obsłudze. Nie ma mitów o drogich naprawach tego modelu, da się naprawić wszystko, oczywiście w dobrym warsztacie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI Eco4 75KM 55kW
[l/100km]