Silnik
: Silnik silnik i jeszcze raz silnik. Co prawda brak mu duszy sportowca ale i tak daje rady.
5,0
Całokształt
Po prostu : fajnie prezentujący się czterokołowiec z ustawnym, 380 litrowym, bagażnikiem, twardym zawieszeniem i silnikiem dla spokojnych ludzi, ale za to spalającym średnio niecałe 5 litrów na 100 km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Było by doskonale, ale brakuje mu tak z 10 KM. Niemniej jednak, kultura pracy super, silnik cichy no i można powiedzieć, że nawet elastyczny, ale to dopiero jak się zagrzeje. 75 KM w dieslu może nie robi z niego pożeracza asfaltu, ale nawet w 5 osób na 5 biegu daje rady. Dodam tylko, że zimny silnik, przynajmniej u mnie potrafi niemiło zaskoczyć np. mułowatym jak cholera ruszaniem.
4,0
Skrzynia biegów
jeżeli chodzi o mój model, to jak na razie działa bardzo dobrze.
5,0
Układ jezdny
Auto fabrycznie twardo posadzone wiec trzymanie na zakrętach, nawet przy sporej prędkości, super!! żadnych dużych przechyłów karoserii itp.(dodam tylko, że jeżdżę na solidnych oponkach Firehawk TZ 200 195/60 )Niestety są i minusy twardego zawieszenia - gdy jedziemy po nierównościach, a tego Ci u nas jeszcze dostatek, Asterix może czasem niemiło zaskoczyć lekką podsterownością. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy tutaj tez jest nieźle. Powyżej 140 km/h dziwne drgania idą na kierownice, ale to ponoć standard Opla Astry
Komfort
3,0
Widoczność
....i to jest moim zdaniem najsłabsza strona Asterixa. Szerokie słupki przednie diabelsko ograniczają widoczność. Jeżeli chodzi o cofanie, tutaj Astra też ni może się popisać dobą widocznością, na szczęście mamy rewelacyjne lusterka boczne, na szczęście...
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być, proste i pod ręką. Jedyne co może trochę wnerwiać to fakt, że nie można przy otwartych drzwiach wyłączyć oświetlenia w kabinie...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Astry cierpią na słabą wentylacje. Po prostu trzeba sobie pilnować mikro filtra. Z klimą, którą na szczęście posiadam, odparowanie całego auta trwa dosłownie kilkanaście sekund.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm wzrostu i za kierownicą miejsca jest dosyć, natomiast na tylnej kanapie robi się już ciasno. Powiem tak : 5 ludzi mieści się spokojnie pod warunkiem że te 3 os z tyłu mają max.175 cm wzrostu :)
5,0
Wyciszenie
Szczerze mówiąc liczyłem na głośniejszego Diesla, a tutaj miłe zaskoczenie. Naprawdę świetne wyciszenie . Nawet przy 150 km/h da się pogadać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem Asterixa z tym silnikiem ze względu na pozytywne opinie kierowców oraz dlatego, iż szukałem auta oszczędnego.Tutaj ISUZU pokazuje swoją klasę. Masakrycznie oszczędne auto, u mnie spala po mieście niecałą 5!! trasa do Warszawy 4,7 z klimą!! (max.140 km/h). Duża liczba zamienników, a i oryginalne części GM nie są drogie. Jak narazie wymiana oleju Mobil 1 - 160 zł co 10,000 km, 4 żarówki H7 - 18 zeta/szt., poza tym paliwo ok.5l/100 km - ok.18 zł...Wymieniłem rozrząd i dałem 650 zł. za oryginał. Podam jeszcze, iż przegląd w servisie opla ( nie w ASO) kosztuje 220 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku udało mi się trafić naprawdę fajny model za rozsądną kasę. W przyszłym roku jednak trochę mocniejszy : Opel Signum 2,2 DTI lub 3,0 CDTI (chrzanić oszczędność).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podświetlenie zapalniczki rządzi się czasem swoimi prawami,przy jeździe na nierównościach lekko skrzypią plastiki, cóż twarde zawieszenie vs. polskie drogi. No i te przepalające się żarówki świateł mijania, auto od roku a już 4 razy wymieniałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie, odpukać, tutaj nic pisać nie muszę.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI 75KM 55kW
[l/100km]