Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

STIG, 11 lat temu
Silnik 2.0 16V OPC 160KM 118kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra G Hatchback 2.0 16V OPC 160KM 118kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : zaskoczył mnie całokształt, podchodziłem do tego auta z dystansem przed zakupem i rozważałem także kilka innych modeli, ponieważ nie wiedziałem nawet że opel wyprodukował 3000szt tego modelu... zaskoczyło mnie w nim wszystko bardzo pozytywnie, prawdziwe stare dobre \"GTI\" za nieduże pieniadze
5,0
Całokształt
wedlug mnie świetny i niedoceniany samochód. prawdziwy \"hot-hatch\" ze starej gwardii, nastepca kultowej astry GSI ze wszystkimi jej zaletami. wolnossący wysokoobrotowy silnik, swietne zawieszenie i hamulce, sportowe akcenty w postaci 17\" felg BBS, foteli kubełkowych RECARO, spoilera, dokładki zderzaka, plakietki z unikatowym numerem, białych zegarów itd.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik x20xer, czyli zmodyfikowana jednostka x20xev, kute tłoki, ostre wałki, odelżone koło zamachowe, zmieniony kolektor wydechowy i szereg innych modyfikacji... wolnossący motor benzynowy lubiący wysokie obroty, od 4000 do 7000 wkręca sie wspaniale... na wolnych obrotach charakterystyczne falujące 1tys rpm :-)
5,0
Skrzynia biegów
krótkie, precyzyjne przełożenia. skrzynia pracuje ciasno i bez zgrzytów, nie można mieć żadnych zastrzeżeń. myślę że idealnie współgrają z charakterystyką silnika.
5,0
Układ jezdny
zawieszenie twardsze od zwykłego ale niższe tylko o 2cm, idealny kompromis do samochodu usportowionego jeżdżącego na codzień po zwykłych drogach. oczywiście rozmiar opon 215/40/17 powoduje charakterystyczne dla szerokich opon \"myszkowanie\" w koleinach lecz to wina dróg niskiej jakości a nie auta, na gładkiej drodze poprostu bajka. Do tego precyzyjny uklad kierowniczy oraz bardzo dobre hamulce ( z przodu tarcze ponad 300mm) i otrzymujemy naprawdę przyjemnie jeżdżacy samochód.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność ok, jak w zwykłej astrze. troche mniejsze boczne lusterka, i gorsza widoczność do tyłu z powodu spoilera.
5,0
Ergonomia
ergonomia typowo niemiecka, czyli wszystko tam gdzie być powinno
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
benzynowy silnik 2.0 nagrzewa sie bardzo szybko, wentylacja dosyć wydajna, z klimatyzacja tez nie ma problemow.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń da kierowcy i pasażera bdb, niestety z tyłu mogłoby być trochę lepiej, jednak trzeba pamiętać że to 3 drzwiowy hb więc i tak jest nieźle i podroż na tylnej kanapie nie jest torturą
3,0
Wyciszenie
przy normalnej jeździe cicho i bez zarzutu, przy obrotach powyżej 3000 natomiast robi sie głośno, a potem coraz glosniej do 7000 :-) ale przeciez to sportowy wóz, wiec to nie problem!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak kazda benzyna 2.0.... miasto jazda normalna a nie emerycka jakies 10-12L/100km, trasa 10L/100km. najmniej spalił mi ok. 7,5L/100km ale na dluższza mete nie da sie tak jeździć. jazda sportowa jakieś 13-14L/100km. części dosyć tanie, jak do astry. dużo podzespołów wspólnych ze zwyłm 2.0
5,0
Stosunek jakość/cena
świetny,bezawaryjny, sportowy samochód, za niedużą kasę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
posiadam prawie rok i oprócz oleju i wymian eksploatacyjnych prawie nic.... wymieniałem tylko chlodnicę klimatyzacji i jedna rolkę, bo ze starości sie rozpadła
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic się nie dzieje i oby tak dalej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V OPC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra G Hatchback