Przeciętnie, oj przeciętnie. Astra ładnie wygląda i dobrze sie prezentuje zewnątrz jak i wewnątrz, ale szczegóły psują całokształt. Po przesiadce z 306 jak dla mnie jest przepaść. 306 mimo że starsza, słabsza dawała mi dużo wiekszą frajde z jazdy i była bardziej komfortowa. Auto bardziej dla dziadka. Auto popularne, proste w naprawie ale może się okazać dość kosztowne w naprawie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeżeli chodzi o moc i elastyczność to jest super. Ładnie się zbiera z każdej prędkości - jest czym wyprzedzać. Jeśli chcemy jechać spokojnie nie ma problemu - na 5 biegu radzi sobie dobrze nawet przy 50km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje ok.
4,0
Układ jezdny
Na pierwszy raz wydaje się, że jest dobrze, fajnie się prowadzi, na równej drodze też jest ok. Problem zaczyna się na nie równej drodze. Po przesiadce z francuza jest źle. W 306 to zawieszenie balansowało spokojnie bardziej miekko, a w astrze twarde. Tam gdzie 306 jechałem szybciej i sprawiało mi frajdę jazda po nie równościach, tak astrą w tym samym miejscu muszę zwolnić. Astrą źle się jeździ po autostradzie jak jest wiatr. Czuć wtedy że caly czas jest wypychane i nie radzi sobie z tym.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód, boki ok nie narzekam. Do tyłu jak dla mnie przeciętnie - niby jest duża szyba ale parkować tyłem ciężko mi wyczuć gdzie sie tył kończy. Lusterka duże więc jest ok.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, nie ma za dużo przycisków. Wkurza brak kontrolki od świateł. W 306 miałem i było widać że światła są włączone, a tu trzeba spóścic głowę i zobaczyć jak pokrętło jest ustawione. Plastiki twarde. Straszne są manetki - twardo chodzą z wyraźnym stuknięciem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze. Z tyłu raczej przeciętnie, ale za to jest podłokietnik, czego bardzo brakuje z przodu.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle i nie jest dobrze. Zdarza się że cos skrzypi, a zwłaszcza półka z tyłu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli wam ktoś powie że astra jest tania w utrzymaniu to wyśmiejcie go. Części mechaniczne tak, prosta naprawa ale elekronika i sprzęgło masakra. To auto ma:
- hydrauliczne sprzegło - koszt części i wymiany to ok tysiąca
- przeplywkę - 500 zł
- cewka - 350zł
- hybrydowy sterownik silnika - bardzo awaryjny, w najgorszym wypadku naprawa ok 600 - 800 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Moja była przywieziona z niemiec, z niskim przebiegiem, bez rdzy i w bardzo dobrym stanie technicznym. To wszystko wpłynęło na cenę, która nie była niska, bo takie auta w kraju są 2-3 tys tańsze. Mimo wysokiej ceny jestem zadowolony. Ogólnie przeciętne auto w przeciętnych pieniądzach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie brak po za jedną dręczącą wszystkich posiadaczy 1.8 125km - chodzi o drgania silnika, drgania przy ruszaniu i nie idzie zweryfikować co to, bo na kompie w moim przypadku nie ma żadnego błedu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak. Pół roku spokoju.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]