Opel Astra Caravan oraz inne wersje - to wspaniałe i udane auta o przepięknej delikatnej, ale jednocześnie sportowej i lekko agresywnej linii nadwozia o żwawych lecz paliwożernych silnikach. Komfort podróżowania jest bardzo dobry - nie męczą nawet dalekie podróże. Intuicyjne rozwiązanie deski rozdzielczej oraz prosta obsługa kokpitu. Fantastyczny układ jezdny - zestrojenie zawieszenia wraz z układami elektronicznymi za żadne skarby świata nie wyprowadzą auta z równowagi. Jednak stosunkowo wysoka cena oraz koszty utrzymania potrafią dać się we znaki, a szczególnie jeżeli miałoby dojść do poważnych napraw, które raczej nigdy się nie zdarzają. Wysokie koszty przeglądów i paliwożerny silnik. Ale mimo wszystko - auto jest tego warte.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wspaniały - cichutki, żwawo rwie się do przodu, fenomenalna elastyczność na 4 biegu.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety - do dziś w większości Opli nie wyeliminowano podstawowego mankamentu skrzyń biegów - haczą.
5,0
Układ jezdny
Traction Control i ABS oraz perfekcyjnie zestrojone zawieszenie za chiny ludowe nie dają wyprowadzić się z równowagi - auto trzyma się srogi jak przyklejone.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, gdyby nie malutka szybka tylna w wersji Caravan. Duże połacie szyb.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejcu - obsługa przycisków, pokręteł jest dziecinnie łatwa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ogrzewanie. Auto jest bez klimatyzacji, a więc jeżeli chodzi o chłodzenie wnętrza - w lecie radzę nie włączać nawiewów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Astra Caravan dla kierowcy i pasażera jest jak salonka - z przodu bardzo dużo miejsca na nogi - wysocy mają również duży zapas miejsca nad głową.
5,0
Wyciszenie
Silnik lekko pomrukuje, żadnych stuków, skrzypień wewnątrz. Auto ma niski opór powietrza więc nie dokucza nawet silny wiatr.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to silniki Opli - od zawsze wspaniałe osiągi kosztem wysokiego zużycia paliwa - silnik 1.8 zadowala się średnio ok. 11 l/100 km. Ceny przeglądów horrendarne, części zamienne bardzo drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za ponad 80 tys. złotych otrzymujemy fenomenalne auto ze wspaniałym silnikiem i możliwościami przewozowymi. Jakość materiałów jest wręcz wspaniała, a spasowanie - idealne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim aucie do tej pory wymieniane były jedynie klocki hamulcowe z tyłu (43300 km). Ostatnio nawalił tylko czujnik temperatury cieczy chłodzącej (pomarańczowa kontrolka silnika była zapalona) - zlikwidowano usterkę w 10 min. po podłączeniu do komputera. Koszt - 160 złotych...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych ponadplanowych wizyt w warsztacie. Przez 4 lata auto jest supersprawne i oby tak dalej...