Po roku użytkowania Astry II (G) muszę przyznać, iż to był bardzo dobry zakup. Auto ma ponadczasową stylistykę - zawsze wygląda więc dobrze. Wnętrze raczej spokojne, bez fajerwerków, ale bardzo dobrze prezentuje się jakość wykonania - wysokiej jakości materiały i solidny montaż. Silnik 1,6 twinport ma dobrą dynamikę, aczkolwiek spalanie mogłoby być nieco niższe. Autem dobrze jeździ się zarówno po mieście jak i w trasie. Ma wygodne fotele (taki kompromis pomiędzy wygodą a trzymaniem bocznym), przestronne wnętrze i pakowny bagażnik. Astra II dobrze się prowadzi - nie jest to sportowy bolid, ale ciężko cokolwiek zarzucić. Jedna z największych zalet - bardzo niskie koszty utrzymania - mechanicy znają te auta i łatwo jest im je naprawić. Ceny części zamiennych również bardzo niskie - niemal jak do aut miejskich.
Wrażenia
4,0
Silnik
103 koniki dzielnie dają rady, ale przy załączonej klimie nieco \"muli\". Ogólnie auto dynamiczne, choć na niskich obrotach jest co najwyżej średnio - trzeba troszeczkę wyżej pociągnąć. Kultura pracy w porządku - cicho, bez wibracji.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest po prostu dobra - nie rewelacyjna, ale ciężko jej coś zarzucić. U mnie troszkę zgrzyta przy wrzucaniu wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest raczej twarde, aczkolwiek pod względem komfortu też jest pozytywnie. Nie ma oczywiście tak miękko jak w autach francuskich, za to Astra lepiej się prowadzi - nadwozie nie wychyla się. Można nim przyjemnie pojeździć po górskich serpentynach, również jazda autostradowa wypada bardzo dobrze. Dobrze działa układ kierowniczy - ma elektrohydrauliczne wspomagania, co daje też dobre czucie - kierowca wie co dzieje się z kołami.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki widoczność jest poprawna. Troszkę gorzej jest z tyłem - tylna szyba jest dość wysoko, a słupki dość szerokie. Ale taka jest po prostu już sylwetka tego auta.
5,0
Ergonomia
Całe wnętrze jest poukładane, wszystkie przełączniki pod ręką, niczego nie trzeba szukać. Jedna z największych zalet Astry. Brakuje tylko uchwytów na napoje - te w drzwiach są mało wygodne, za małe. W schowku przed pasażerem również nie da się trzymać puszek/kubków, no chyba że jedzie tylko kierowca. Sam schowek też otwierając się opiera się na kolanach pasażera - to jedyne wady.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze momentalnie się nagrzewa - zimą nie trzeba długo czekać, zanim z nawiewów zacznie płynąć ciepłe powietrze. W wersji bez klimatyzacji mogą jednak nieco za bardzo parować szyby - jeśli samochód posiada klimę to nie ma problemu,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe projektowane pod koniec lat 90-tych miejsca jest sporo. Dość duży rozstaw osi sprawia, że wnętrze jest przestronne. Dla czteroosobowej rodziny w zupełności wystarczy nawet na długie wycieczki.
5,0
Wyciszenie
Pod tym względem jest zaskakująco dobrze - choć stopień wyciszenia zależy też od wersji wyposażenia. Posiadam jedną z bogatszych opcji z Niemiec i jest naprawdę świetnie. Przy normalnej jeździe silnika praktycznie nie słychać, również na autostradzie jest bardzo komfortowo. Prędkość 140 km/h nie powoduje żadnego dyskomfortu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście nie jest najniższe nawet jak na kompaktowy samochód. W trasie nie jest źle, aczkolwiek na autostradach, a szczególnie przy załączonej klimatyzacji spalanie jest dość duże. Sytuację tą rekompensują koszty napraw - części są niedrogie, a naprawy dość proste. Każdy mechanik jest w stanie ogarnąć Astrę II. Jednocześnie auto nie zaskakuje praktycznie żadnymi awariami, wymieniać trzeba jedynie elementy eksploatacyjne, które w gruncie rzeczy i tak są bardzo trwałe. Pod względem bieżącego utrzymania samochodu, kupna części i serwisu Astra II to jedno z najlepszych aut na rynku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Astry II (G) na rynku wtórnym nie są drogie - tańsze od aut grupy VW, ale droższe niż Fiaty czy auta francuskie. Jest to pod każdym względem poprawny samochód. Sylwetka jest wprawdzie opatrzona - tych aut na drogach jest masa, ale może się podobać. Jakość wykonania, wygoda, wyciszenie i ogólna trwałość - wszystko moim zdaniem prezentuje się bardzo dobrze. Myślę, że to bardzo dobry wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu roku zajmowałem się tylko elementami eksploatacyjnymi - wymiana łożyska na kolumnie McPhersona, serwis klimatyzacji na wiosnę, wymiana żarówek, filtrów itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Astra II jest prosta w budowie i przewidywalna. Na razie nie przytrafiła mi się jakakolwiek poważna usterka - pod tym względem to auto na medal.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
[l/100km]