Samochód miałem w wersji 1.6 8V, benzynka, i drugiego takiego samochodu znaleźć nie mogę. Nie byłem najlepszym właścicielem, to przyznaję, ale zawiódł mnie stosunkowo niewiele razy. Najczęstszym problemem był akumulator, w ciągu 6 lat wymieniałem go około 3-4 razy. Poza tym auto niemal bezobsługowe, poza rutynowym utrzymaniem, nie wymagał zbyt wiele uwagi.
Mechanicznie prosty jak drut, przez co każdy mechanik nie miał problemu z jego naprawą, a i też dużo nie brał za ewentualne pomacanie przy nim. Polecam każdemu kto szuka pierwszego samochodu, albo nawet drugiego.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6 V8 benzyniak, silnik nieprzyzwoicie sprawny, przyjazny gazowi i stosunkowo oszczędny. Jak się go przycisnęło to potrafił się bardzo składnie zebrać, mimo że prędkość maksymalna z żadnych butów nie wyrzuca. Mocny spadek mocy odczuwany przy włączeniu klimatyzacji, około dwa razy miałem sytuację, że klimatyzacja była go w stanie nawet zdusić kiedy auto było na luzie.
4,0
Skrzynia biegów
Krótka, typowo miejska, ale bardzo przewidywalna i pozwalająca kontrolować auto z łatwością. Pod koniec kadencji w moich rękach (czyli przy ok 300 tyś. km) zaczęła już mieć problemy z dwójką, jako, że była chyba najintensywniej używana. Wtedy czasem zdarzało się nie wpuszczać manetki w zadaną pozycję, ale szkody sama sobie przy tym nie robiła.
4,0
Układ jezdny
Auto sztywne, trzymające się drogi. Po poprzednim właścicielu miałem dodatkowo usztywnione nadwozie, przez co mogłem brać 90% zakrętów bez obaw.
Koła chyba najpopularniejsze w biznesie oponiarskim, prawie że dodają je do płatków, ale przy tym szerokie i pewne.
Jedynym mankamentem było ślizganie się przednich kół przy chęci bardziej dynamicznego ruszenia na mokrej jezdni, co skutkowało irytacją i niemożnością "wstrzelenia się" w okno pomiędzy samochodami np. na rondzie.
5,0
Karoseria
Ponoć rdzewiejąca, ale sam rudej u siebie nie widziałem poza jednym punktem na masce, który nie powiększał się drastycznie, a na pewno nie zauważalnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Okna duże, przestronne, pozwalające orientować się w otoczeniu. Problematyczny był tylko widok przez tylną szybę gdy wiozło się pasażera na środku.
4,0
Ergonomia
Wygodne, wyprofilowane, choć oczywiście bez szału.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzać auto potrafiło, zarówno w lato jak i w zimę. Z chłodzeniem znowuż był problem, bo po włączeniu klimatyzacji samochód dostawał mocno po mocy silnika, kilkukrotnie miałem sytuację, że gasiła silnik na jałowych obrotach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto szerokie, z miejscem na łokcie, spokojnie dało się też wrzucić jakieś jedzenie pomiędzy przednie siedzenia, bez zapchania całej przestrzeni przeznaczonej na prawą kończynę.
Stosunkowo mało miejsca na kolana, mimo że jestem nieduży, to i tak zawsze kolano spoczywało w jedynej możliwej pozycji.
Pasażerowie z tyłu mieli trochę miejsca, ale trzech choć trochę przypakowanych kolegów to było za dużo, żeby mówić o komforcie.
3,0
Wyciszenie
Auto stosunkowo głośne, na autostradzie jadąc ok 120km/h musiałem krzyczeć do pasażera.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto tanie, prawie bezobsługowe. Każdy mechanik na pamięć zna rozkład części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie chyba jeden z najbardziej opłacalnych aut.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 85KM 63kW
[l/100km]