Silnik
: Bardzo oszczędny i cichy przy niskiej awaryjności.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Łączniki stabilizatora
5,0
Całokształt
Opelek spisuje się idealnie, jak na autko które ma 160+ tyś przebiegu i 13 lat spisuje się wyśmienicie. Koszty napraw i prostota w jego budowie mogę zaliczyć na wielki "+" ! Środek może nie jest najlepiej zaprojektowany ale zamontowane plastiki wyglądają b. dobrze po 13 latach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy przebiegu 160 tyś silnik pracuje idealnie, nie bierze oleju, nic się nie poci. Jedynie wymienione pierścienie z winy wcześniejszego właściciela który zastosował zły olej. Tak, oprócz podstawowych wymian (olej, filtry itd.) wszystkie idealnie. WIELKI PLUS to cicha praca silnika !
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo dobrze tak jak samo sprzęgło. Biegi wchodzą dobrze, nie ma żadnych większych problemów z tym mechanizmem.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny w tym samochodzie spisuje się bardzo dobrze. Z rzeczy które się częściej zużywają to łączniki stabilizatora. Na szczęście ich cena jest nie wielka. Z tego co piszą jeszcze problem jest z łożyskami w kołach ale ja na razie nie mam żadnych problemów. Zawieszenie - auto ma je 5 lat i mimo naszych ciężkich dróg jest całe :)
Komfort
5,0
Widoczność
Jeżeli chodzi o widoczność nie mam żadnych zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Sam środek jest przyjemny choć niemieccy projektanci mogli dodać troszeczkę więcej fantazji i ostrych kształtów. Same plastiki są dobrej jakości i jedynie "gumowe" plastiki w drzwiach które często kładziemy rękę troszeczkę wypłowiały.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co do wentylacji w aucie i ogrzewania dużo nie trzeba mówić - bardzo dobrze się spisuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli chodzi o przestrzeń w astrze w hatchback'u jest ogromna. Wysoka, duża osoba (jak ja) za kierownicą ma bardzo dużo miejsca. Fotel pompowany i dość blisko podjeżdżający nawet i dla mojej malutkiej narzeczonej pasuje. Dla pasażerów miejsca jest tyle że nie jedno kombi się kryje !
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie autka jest bardzo dobre, jedynie przy prędkości 150km/h+ jest głośniej ale to nie problem autka - tak już jest w małych miejskich samochodach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części do astry są śmiesznie tanie. Żal nawet montować elementów z najniższej półki bo cenowo te z górnej półki średniej są cenowo przystępne. Hamulce z średniej półki na tył np. to cena 160zł. Po 1,5 roku jazdy są w bardzo dobrym stanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość > cena ! Tyle w tym temacie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora, poduszki pod silnikiem, tłumik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przekładnia kierownicza, "sanki" , pierścienie (z powodu złego oleju)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 85KM 63kW
[l/100km]