+ niezawodność
+ niskie koszty eksploatacji (LPG, tanie części)
+ karoseria częściowo ocynkowana
- słabe ogrzewanie
idealne jako auto do codziennego użytkowania
Wrażenia
3,0
Silnik
nie ukrywajmy to tylko 85KM... starczy by się sprawnie przemieszczać z pktu A do pktu B idealne na dojeżdzanie codzienne do pracy do 50km w jedną stronę... na autostradzie spokojnie zgodnie z przepisami, powyżej 150km/h wyraźnie czuć brak mocy. Silnik dobrze chodzi na LPG, 50tkm przejechane nic się nie dzieje tylko regularna wymiana filtrów.
4,0
Skrzynia biegów
chodzi bardzo dobrze, żadnych zgrzytów szarpań, precyzyjna
4,0
Układ jezdny
dobre twarde przede wszystkim proste w konstrukcji zawieszenie, dobre na nasze drogi
Komfort
4,0
Widoczność
dobra jak w aucie kompaktowym
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, sterowanie radia z kierownicy dobry gadżet, czytelne wskaźniki, termometr zew bardzo dobra rzecz, w moim egz. brakuje regulacji kierownicy, pozycję za kółkiem trzeba sobie fotelem ustawiać to jest jak dla mnie spory minus gdyby nie to byłoby 5, fotele mogłyby być wygodniejsze
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie to jest słaba strona tego auta, przy -15st na zew. dopiero po 10km jazdy zdejmuję rękawiczki, klima automatyczna jest wystarczająca,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przy moim 185cm wzrostu wystarczająca by się odnaleźć za kierownicą, z pasażerów nikt się nie skarżył, bagażnik przeciętny poprzednia astra F sedan miała jednak sporo większy
4,0
Wyciszenie
jak w samochodzie kompaktowym, mercedes S-klasse to nie jest
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zdecydowanie największa zaleta tego auta. Przy inst LPG poprostu taniej jeździć się nie da. Codziennie 100km przejechane 60/40 trasa/miasto i zużycie waha się od 8,2l do max 9,2l/100km LPG przy czym dużo zależy od jakości gazu, przy klimie wyłączonej spada o ok. 0,5l/100km. do tych 8,7l. W mieście równo ze wszystkimi spod świateł a na trasie 100-120km/h. 10l/100km dopiero na A2 z łodzi do konina z pełnym obciążeniem klimą i 140-150km/h. Części zamienne tanie, dużo brytyjskiego szrotu i zamienników w sklepach. Auto proste konstrukcyjnie, żadnych pomysłów rodem z passata jak wielowahaczowe zawieszenie, czy z fiata kompletne wahacze razem z tulejami wymieniane albo francuskie belki skrętne.
Reasumując elementy zawieszenia proste w naprawie, tanie, ekonomika silnika lepsza niż najekonomiczniejsze 1.9TDI z VW. Reszta jak w każdym innym samochodzie tej klasy.
5,0
Stosunek jakość/cena
dobre solidne auto do codziennego użytkowania, dużo tańsze w zakupie od golfa IV a w niczym mu nie ustępujące