Mimo sporu minusów samochód pozostawia pozytywne wrażenie. Szczególnie na wzgląd bardzo przyjemnegej jazdy ze strony układu kierowniczego, zawieszenia oraz foteli. Jest w niem sporo miejsca dla pasażerów, można dużo zapakować do bagażnika, jest nie małym samochodem, a jednak zawsze można się wcisnąć w miejsce parkingowe na mieście. Czasami bywa za szeroki...
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma wystarczająca moc, chociaż wystepuje marta strefa między 800 - 1500 obr./min. Z instalacją gazową moc dodatkowo spada lecz jest wystraczajaca do rozpędzenia samochodu.Silnik do spokojnej jazdy, a nie do wyscigów. Można rozpędzić auto do 180 km/h ale jest to już chyba agonia silnika. Powyżej 140 km/h jazda samochodem jest nieprzyjemna z powodu sposobu pracy silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia krótkie,- trzeba się przyzwyczaić. Bardzo krótka jedynka. Bardzo brakuje szóstki. Ostatnio źle wchodzi dwójka ale to chyba wina sprzęgła. Poza tym bez zastrzeżeń. Spokojna jazda i obroty silnika nie przekraczają 3500 obr./min.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie rewelacja. Właśnie takiego zawieszenia oczekuję w samochodach. Sztywne na zakretach, półsztywne na wybojach, miękkie na drobnych nierównościach. Dla mnie rewelacja!
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobra. Coprawda nie widać przednich krańców samochodu ale łatwo się do tego przyzwyczaić. Do tyłu dobra widoczność zarówno przez szybę tylnią jak i lusterka boczne. Niestety duże martwe pole. parę razy mogło stać się przyczyną stłuczki. Jeżeli mam się przyczepić to lusterka boczne mogłyby być troszeczkę szersze.
4,0
Ergonomia
Dosyć dobra jakość plastiku. W desce nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Większość przycisków i pokręteł dobrze umiejscowiona. Trochę mało elegancki panel środkowy. Bardzo wygodna kierownica - odpowiednia grubość, odpowiednia średnica. Niewygodne przyciski klaksonu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo działajaca klimatyzacja w upalne dni. Zimą samochód nagrzewa się szybko i już po pięciu minutach jest ciepło. Przy dużych różnicach temperatury szyby w tylnich drzwiach oraz tylnia szyba mocno paruje. Problem na szybie tylniej rozwiązuje włączenie podgrzewania tylniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno na przednich fotelach jak i tylnich sporo miejsca. Naprawdę wysokie osoby będą miały problem z tyłu z głową lub kolanami.
1,0
Wyciszenie
Silnik pracuje cicho ale tylko do 2500 obr./min. Do prędkości 80 - 90 km/h hałas jest słabo wyczuwalny. Do 120 km.h jest znośnie. Powyżej 140, a już napewno powyżej 160 km/h hałas jest nieznośny. Prawie zawsze słychać szum wokół lusterek. Tłumienie hałasu przez układ zawieszenia jest także na odpowiednim poziomie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam ciężką nogę, jeżdżę bardzo dynamicznie. W mieście pali dużo: 10 - 11 l benzyny, 13 - 16 l gazu. W trasie: 6 l benzyny, 8 l gazu. Są to srednie wyniki. Żadna rewelacja.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak na samochód średniej klasy to przeciętnie (może troszeczkę za dużo). Nie można wymagać cudów od takiego samochodu.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
termostat, parownik gazu, alarm
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez pierwsze pół roku użkowania bezproblemowo. Potem silnik zaczął sie sypać. Najpierw termostat, potem parownik gazu, aż w końcu pierścienie. Mimo, iż silnik podległ kompletnemu remontowi to po przejechaniu 3000 km problem pojawił sie ponownie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 85KM 63kW
[l/100km]