Silnik
: Dość paliwożerny, ale (odpukać) pancerny!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: ogrzewanie!
Układ elektryczny
: problem z tylną wycieraczką, lusterkami, poduszkami powietrznymi
4,0
Całokształt
Jest dobrze. Pewnie mogło być lepiej, ale kilka szczegółów decyduję o końcowej ocenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 8v jest pancerny - nic tylko lać paliwo. No właśnie - niestety ma dość spory apetyt. A może tylko tak mi się wydaję, bo wcześniej jeździłem Yarisem 1.0 pierwszej generacji... Odpukać silnik jest bardzo solidny, chyba najlepszy wybór w Astrze II jeżeli chodzi o niezawodność. Szkoda tylko apetytu na paliwo i dość słabego przyspieszenia (ośmiozaworówka - coś za coś).
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu nawet za pomocą jednego paluszka. Tylko czasami trzeba wysprzęglić auto przy wrzucaniu wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to demon pokonywania zakrętów - jakby układ jezdny z opóźnieniem reagował na ruchy kierownicą (gumowy? - nie wiem czy to właściwe określenie). Z punktu A do punktu B spokojnie się dojedzie. Jak ktoś chce sportowego zawieszenia, niech weźmie w tej klasie Focusa lub Mazdę 3.
Komfort
3,0
Widoczność
Duże, baloniaste opony 15', duży rozstaw osi (przynajmniej w porównaniu do wcześniejszego Yarisa I) powinien mieć dobre przełożenie na komfort. I pewnie by tak było, gdyby nie FATALNE siedzenia i oparcia - gorzej niż w krzesłach szkolnych... Szkoda, że tak psują ogólne wrażenie.
4,0
Ergonomia
Raczej wszystko jest na własnym miejscu. W sumie to samochód bardzo toporny, bez zbędnych bajerów.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chyba największa bolączka Astry II... Wszystkie filtry zmienione (w tym kabinowy), a szyby i tak parują! Ustawiasz ogrzewanie na full czego efektem jest sauna w kabinie, a i tak szyby parują - boczne tylne, przednie też nie za bardzo, a przy słupkach przednich w szybie przedniej zawsze jest mgiełka - bardzo niebezpieczne na zakrętach...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, z tyłu już gorzej, ale też nie ma tragedii.
3,0
Wyciszenie
Silnik 1.6 8v na obrotach powyżej 2 czy 2,5 tys. wyraźnie słyszalny w kabinie. Powyżej 100-110 km/h ciężko jest rozmawiać normalnym tonem głosu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z jednej strony prawie nic się nie psuje (w zasadzie prawie wszystko to części eksploatacyjne), z drugiej strony mógłby nieco mniej palić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 6500 zł w marcu 2015 roku (rocznik 2000 - wyposażenie Edition 2000) ciężko mi było znaleźć w klasie C coś lepszego (jedynie Corolla E11, ale ciężko ją zdobyć - za dobre auto żeby się go pozbywać ;))
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie działają za bardzo elektryczne lusterka i tylna wycieraczka. Przez swoją głupotę uszkodziłem chyba wiązkę odpowiedzialną za poduszki powietrzne (fatalny patent Opla - zainteresowani wiedzą o co chodzi...). Ogólnie spoko, tym bardziej, że części raczej nie należą do drogich.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać nie dzieje się nic poważnego (nie licząc łożyska - trzeba było wymienić całą tylną piastę, bo nierozbieralna). Choć i tak nie liczę tego jako awarii, gdyż to część eksploatacyjna.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 75KM 55kW
[l/100km]