Całokształt moim zdaniem stawia Astrę wśród najbardziej dopasowanych aut dla każdego, kto chce niedrogie i dobre auto. Większość firm w swojej flocie ma Astry od lat. Mimo upływu lat, Astra II nadal zachowuje stylistykę i wygląd na stałym poziomie pośród nowych \"nieco kosmicznych wyglądem\" następców. Przy dbałości o ten samochód, Astra jeździ naprawdę elastycznie i bezproblemowo. Ważne aby trafić egzemplarz od statecznego Sprzedawcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, który posiadam, był określany jako najbardziej ekonomiczny. Faktycznie - jednopunktowy 8V w trasie przynosi miłe efekty ekonomiczności wydatków na paliwo. Zdarzyło mi się przejechać 713 km na baku :) Ale średnio robię 650 km jeśli nie stoję w korkach. Jak na ten wiek, nigdy nic się nie zepsuło. Serwisuję silnik na bieżąco. W zasadzie może i czasem głośniejszy ale w końcu nie ciągle jadę 150km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie stwarza żadnych problemów. Biegi wchodzą miękko i zawsze na miejsce. Redukcja jest równie bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak to w Astrze dość twarde ale wytrzymałe i pewne. Amortyzacja jak dotąd nie wymieniana, mimo to na serwisie nadal sprawna. Dobrze się prowadzi, trzyma drogi, omija przeszkody bez wrażenia utraty przyczepności. Póki co nic nie póka i nie stuka. Serwisowane na bieżąco elementy zawieszenia i układu jezdnego ograniczają się do wymiany jedynie \"spraw eksploatacyjnych\".
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dzięki nadwoziu 3 drzwiowym jest bardzo dobra. Długie drzwi nie ograniczają widoczności \"obok\" i \"przez ramię\" jak to się ma przy słupku drzwiowym w 5 d. Cofanie w kopertę także dzzięki wydłużonym szybom tylnym doskonale \"prowadzi\" skręt. Przednia szyba dość wysoko sięga i nie ma problemu z widocznością nie tylko szosy.
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Astry mają tendencję do roszenia szyby i parowania. Klimatyzacja rozwiązuje problem. Wystarczy włączyć zwłaszcza zimą na stałe i szyba sucha. Wcześniej byłem załamany, doradzali mi wymieniać filtr pyłkowy, sprawdzać otwór pod zderzakiem, aż pewnego razu \"stary Astrowiec\" poradził mi włączyć klimę i od tamtej pory problem zażegnany. Ogrzewanie całkiem sprawne, chociaż miniona zima i 35 stopni mrozu nie dały się ogrzewaniu wykazać :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń w 3d hatchbacku dzięki odsuwanym siedzeniom znacznie dalej niż 5d jest doskonała. Można wyciągnąć nogi. Jeździ się wygodnie. We dwoje. W przypadku tylnych Pasażerów przestrzeń zadowalająca jak w większości aut.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie typowe. Trochę szum opon słyszalny. Silnik daje znać powyżej 130 km/h. Ale cóż. I tak nie jest tak głośno jak w polonezie czy maluchu. Wyciszenie maski oryginalnym materiałem poprawia jakość. Za to przy normalnej jeździe po mieście niemal nie odczuwa się głosu z silnika. Radio cicho ustawione a jednak doskonale słyszalne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczny jak na taki samochód. Jeżdżę nim służbowo ze względu na koszty paliwa. Doskonały samochód do firmy i pracy jako np. przedstawiciel. Mam drugi samochód \"limuzynę\" ale Astra wygrywa ekonomią. Dla mnie bardzo tani samochód do pracy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Optymalny. Auto tanie i dobre. Części dostępnye wszędzie i tanio. Naprawy w każdym warsztacie i serwisie. W porównaniu z innymi markami, ceny obsługi na bardzo ekonomicznym poziomie. Auto warte polecenia jako samochód do pracy i na wyjazdy weekendowe. Pakowny i wygodny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie bezawaryjny. Poza żarówkami, wymianą eksploatacyjną, nie sprawia żadnych problemów technicznych. Oczywiście posiadam samochód serwisowany i zadbany. To podstawa aby Astra służyła długie lata. W chwili obecnej od samego zakupu tego auta tylko tankuję i jeżdżę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd żadnych poważnych usterek. Podobno od samego początku auto było własnością dobrego i dbającego Właściciela. Ja także pilnuję serwisowania i dbałości. Mam nadzieję, że przy sprzedaży trafi w równie dobre ręce.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 75KM 55kW
[l/100km]