Zawieszenie
: Auto rewelacyjnie się prowadzi - trzyma się drogi jak przyklejone, a przy tym zawieszenie okazało się bardzo trwałe.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Kupiłem z przebiegiem 155 tys, teraz ma 313 tys i przez ten czas jedyną usterką był pad zaworu EGR, który po prostu zaślepiłem i tak jeżdżę do dziś. Auto bezawaryjne, ceny części eksploatacyjnych są bardzo niskie. Astra G jest bardzo solidną konstrukcją - wszystko jest obliczone z zapasem (np tylne szczęki hamulcowe i akumulator mam jeszcze fabryczne). Zawieszenie wytrzymało 130 tys km na polskich drogach. Przy wymianie zawieszenia należy założyć dobre amortyzatory - auto prowadzi się jak przyklejone i jazda po górskich serpentynach to prawdziwa przyjemność. Silnik 1.6 8V nie jest specjalnie dynamiczny, ale za to na gazie średnio robię 430 km na 36 litrach w butli. Gorąco polecam to autko.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik po ponad 300 tys km pracuje równo, cicho i trzyma nominalne parametry. (olej to mobil1 10W40)
5,0
Skrzynia biegów
312 tys km i działa tak samo jak na początku.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze działające elektryczne wspomaganie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Ergonomia
Obsługa intuicyjna, nie ma tu miliona przycisków na konsoli, albo tysiąca funkcji w jednej manetce jak w japońcach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mankament to dość głośna dmuchawa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest dobrze, jest wygodny schowek po lewej stronie kierownicy. Bardzo praktyczne są miejsca na napoje w kieszeniach drzwi.
3,0
Wyciszenie
Dość przeciętnie, do 120 km/h jest cicho, ale potem już zaczyna się robić głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio pali 8,5 - 9 litrów LPG na 100 km. Części tanie, np. pasek rozrządu ok 40 zł, rolka SKF ok 100 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 75KM 55kW
[l/100km]