Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

Michał CK, 16 lat temu
Silnik 1.6 8V 75KM 55kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 102 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Astra G Hatchback 1.6 8V 75KM 55kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
3,08
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobre na polskie drogi gdzie nagle trzeba omijać niespodziewane przeszkody. Twardze super sięprowadzi. Duży plus
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Zapiekł się tylny zacisk. Machanik na to: Tak to już jestw Astrach, trzeba oba wymienic
Inne : Nagle w trakcie jazdy podczas przejeżdżania przez próg przy sporej prędkości wystrzeliły oba napinacze pasów.
Silnik : Pekła plaskikowa pokrywa zaworów silnika. Całe szczęści psaowała od Kadeta. Mówli że będzi lał olej, ale póki co jest sucho
3,0
Całokształt
Niestety za te pieniądze nie ma co oczekiwać cudów. Ogólnie to tym modelem zraziłem się do firmy i na pewno już żadnego Opla nie kupię.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jaki posiadam w swoim aucie to jednostka 1,6 benzyna 8v. Nie jest zły dla jednej osoby ewentualnie plus pasażer. Przy pełnym komplecie pasażerów plus bagaż jest już niestety za słaby. Dodatkowo z 75 koni włączona klimatyzacja zabiera jeszcze trochę pary i pod górę czy przy wyprzedzaniu trzeba troszkę się pomęczyć. Ostatnio miałem małe problemy z wyrzucaniem oleju ale po założeniu pokrywy zaworów od Kadeta problem ustąpił.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przeciętna, czasami ciężko wchodzą niższe biegi (1,2). W trasie pracuje dobrze, nawet nie trzeba się bardzo namachać
2,0
Układ jezdny
Układ jezdny do bani. Wymieniałem już stabilizatory, końcówki drążków, łóżyska, wyważałem koła w 8 zakładach, a jak biło kierownicą powyżej 120km/h tak bije dalej. Najlepsze jest to, że na stacji diagnostycznej twierdzą, że wszystko jest ok i nic nie powinno się dziać. Z tyłu wymieniałem już amortyzatory przy 80000, mimo że mechanicznie były dobre to wybiły się gumowe tuleje łączące amortyzator z podwoziem i strasznie się tłukło zawieszenia na wybojach.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność taka sobie. Do przodu przeszkadzają słupki przedniej szyby (za szerokie). Do tyłu po drugim razie przygrzaniu czyjś samochód (na szczęście bez poważnych uszkodzeń dla jednej i drugiej strony) założyłem czujnik parkowania i problem został ograniczony do minimum. Na boki ogólnie do przyjęcia.
4,0
Ergonomia
Ergonomia. No cóż. Jest to autko produkowane w Niemczech, a tam myślą jak sobie ułatwić życie. Można tu znaleźć nawet taki drobiazg jak uchwyt na długopis w schowku. Pełno jest takich dupereli które ułatwiają życie. Ale co za tym idzie pełno jest też miejsc gdzie pojawaiają się drobne usterki.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w tym samochodzie to po prostu kompromitacja Opla. Całe szczęście, że jest zamontowana klima, bo inaczej w zimie czy w trakcie dużej wilgoci na zewnątrz auta nie da się jeździć. Szyby tak parują, że dmuchawa nie daje rady. Ogrzewanie tylnej szyba niesprawdza się do tego stopnia, że woda po szybie płynie strumieniami. Dostaje się za tapicerkę i w efekcie potrafi zamarznąć silnik tylnej wycieraczki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń w samochodzie nawet nie jest taka mała. Cztery osoby podróżują nawet w niezłych warunkach. Ale w sytuacji zabrania większej liczby bagażu niestety pojawia się już problem. Bagażnik do gigantów nie należy, ale niestety sam samochód też duży nie jest. Mimo tego w środku jedzie się przyjemnie
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak w samochodach klasy WRC - Warcy Rycyc Csescy. Cały czas trzeba coś dokręcić, podkleić, docisnąć, bo wiecznie coś jest nie tak. Silnik słychać tylko przy naprawdę porządnym depnięciu na gaz. Na początku użytkowania na wolnych obrotach musiałem często przegazować, żeby sięupewnić, że nie zgasł. Ale cóż jak się wcześniej śmigało dieslem, to kle kle kle w głowie pozostaje bardzo długo:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużyie paliwka jest na przyzwoitym poziomie. No ale cóż silnik 1,6 8V nie jest zbyt wymagający, No chyba, ze ktoś lubi szybką jazdę, wówczas przy tej jednostce trzeba trzoszkę popracować, żeby go rozpędzić, a to z kolei uaktywnia wir w baku.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena goni jakość, niestety tutaj ta reguła sprawdza się w 100%
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak już wcześniej wspominałem wiecznie coś lubi się nagle popsuć. A to złamie się jakiś plastik albo się coś urwie, albo się coś przepali. Trzeba mieć do tego cierpliwość.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek, to póki co to: pęknięta plastikowa pokrywa zaworów silnika, spalona sprężarka klimatyzacji, pęknięty przewód od poduszki powietrznej, zaciski hamulców z tyłu, dziura w chłodnicy i wystrzelone ni z gruchy ni z pietruchy napinacze pasów. Wszystko niestety w oryginale super drogie. Całe szczęście mnóstwo zamienników na rynku no i rynek używanych części jest też dość bogaty.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 1.6 8V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
7,8
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback