bardzo zwykły samochodzik o zwartej konstrukcji dobry do miasta bo mały i na traskę bo bezpiecznie się wyprzedza jak nie przeciążony pasażerami. Elasyczność silnika na 4 i 5 biegu jak w autach z większym silnikiem tak z 1,8 . Zdecydowanie za mały komfort , za twarde zawieszenie i za kiepskie przednie fotele . Prowadzenie za to wyśmienite . W znane mi zakręty w które wchodziłem renówką 110/h tym autem łykam 140 km/ h i kółka nawet nie zapiszczą
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo elastyczny jak na jednostkę wysokoobrotową, wystarczy 3000 obrotów i ciagnie , że hej. Chyba jeden z nielicznych motorków szesnastozaworowych który ma tak dobry i przyjazny przebieg momentu obrotowego . Nie trzeba go wkrecać jak japońca na 4-4,5 tys obr żeby jechać. To mi się podoba. O czasu do czasu trzeba go tylko przegonić na wysokich obrotach gdzieś w trasie aby oczyścił się zwrotny zawór recyrkulacji spalin bo subiektywnie traci na mocy. Ale po tym zabiegu jest jak burza. Wada wszystkich silników konstrukcji ECOTEC - w serwisach się do tego przyznają
3,0
Skrzynia biegów
tradycyjna skrzynia opla z haczeniem między 1 a 2 nic sie konstruktorzy nie nauczyli , słaba precyzja włączania biegów
5,0
Układ jezdny
prowadzi się jak po szynach , im szybciej tym lepiej trzyma się nawierzchni, konstrukcja z ramą pomocniczą robi swoje. Bardzo bezpieczna charakterystyka , nawet zielony kierowca zapanuje nad autem w trudnej sytuacji
Komfort
4,0
Widoczność
wszystko widać jak na dłoni, dobre czucie wymiarów samochodu
3,0
Ergonomia
bardzo dobra ergonomia pracy kierowcy poza beznadziejnymi przednimi fotelami, jakby nie od tego samochodu, od Corsy chyba lub Pandy. W poprzednim modelu były znacznie wygodniejsze
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie OK, trochę gorzej z wentylacją , często trzeba wymieniać filtr przeciwpyłkowy bo szyby roszeją
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak starą konstrukcje jest oKi , z tyłu może troszke za nisko się siedzi , z przodu przy moim wzroście 182 cm też w miarę dobrze- ale bez rozpieszczania
4,0
Wyciszenie
do 130 km/h da się wytrzymać potem jak w rakiecie gagarina
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
całkiem na przyzwoitym poziomie, ale bardzo zależy od cieżaru nogi kierowcy
5,0
Stosunek jakość/cena
nowe auto z wyjechaniem z salonu to równe 45 tys zl- tyle zaplaciłem, co uważam za dobrą cene bo samochodziki z niższego segmentu potrafią tyle kosztować . Co prawda mój ma tylko wspomaganie ,2 poduchy , abs i centralzamek . Warto bylo kupić z silnikiem 16 16v bo to największy atut tego samochodu prócz układu kierowniczego i bezpiecznego prowadzenia .Jest to już 14 mój samochodzik i troszke doświadczenia mam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
denerwujące klasyczne niedoróbki jak w tanich samochodach - jak u fiata. Coś skrzypi , zatrzeszczy Z poprzednim też oplem problemów wiekszych nie było
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
powinno być bez o ceny bo tym egzemplarzem przejechałem 5 tys km. Poprzednim modelem ok80 tys i wymieniłem tylko akumulator i sworzeń wachacza przedniego
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]