Samochód prosty, niezawodny o ile wyszuka się dobry egzemplarz. Takich samochodów dzisiaj już się praktycznie nie produkuje. Serwisowanie i naprawy w bardzo przystępnych cenach, spalanie na bardzo zadowalającym poziomie jak na 101KM. Gdyby silnik nie brał oleju byłby idealny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Lubi olej, trzeba się z tym liczyć. Oprócz tego jest całkiem dynamiczny jak na 16V
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia dobrze wystopniowane, w moim egzemplarzu sprzęgło przy 260 tys. przebiegu było nadal fabryczne, aczkolwiek było już na wykończeniu.
4,0
Układ jezdny
Wydaję mi się, że jak na tak sztywne zawieszenie jakie jest w Astrze, to wszystkie nierówności wybierane są bardzo dobrze. Mogła by się lepiej trzymać w zakrętach, ale nie jest to samochód sportowy, tylko do zwykłej jazdy.
5,0
Karoseria
Trafiłem na zadbany egzemplarz. Wyszły małe ogniska korozji, które zostały naprawione i wszystko było w porządku.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki A nie zasłaniają widoczności do przodu, z tyłu jest duża szyba, lusterka też w miarę duże.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długo się nagrzewa, zimą trzeba poczekać czasem do 15 minut zanim zrobi się ciepło w kabinie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z tyłu nawet przy odsuniętym do tyłu na maksa fotelu przednim.
4,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę jest całkiem dobrze, aczkolwiek przy wyższych prędkościach z racji braku 6-stego biegu bywa głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogromna dostępność części nowych i używanych w różnych cenach, zatem jest w czym wybierać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na 2018 rok, gdy średnia cena tego auta wynosi 3-4tys, myślę, że w tym przedziale cenowym nie ma niczego lepszego, co byłoby bezawaryjne, w miarę wygodne, dynamiczne i tanie w utrzymaniu
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w 20-letnim samochodzie, lubią psuć się drobnostki typu: silniczek sterowania lusterkiem, klapa obiegu powietrza, cięgła wycieraczek.
W silniku kapryśny jest EGR, raz zablokował mi się z powodu zbyt dużej ilości nagaru. Aby nie zaskoczyło to nas w trasie, należy go regularnie czyścić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 70 tys. km samochód nigdy nie wracał na lawecie, ani nie był holowany. Z poważniejszych rzeczy padła maglownica - regeneracja 1500zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]