Duża trwałość pomimo drobnych wad auta. Zrobiłem Astrą 110 tyś i poza naprawami eksploatacyjnymi nic się złego nie wydarzyło. Oczywiście to nie jest demon prędkości ale da się tym autem jeździć tanio. Bardzo dobrze znosi instalację gazową . Oczywiście Astry G już bym nie kupił bo to auto ma już swoje lata ! Ale polecam jako alternatywę dla mocno wyeksploatowanych diesli.
Wrażenia
4,0
Silnik
Poza padniętym EGR za 300 zł to tylko paliwo, olej co 12 tyś GM za 50zł oraz filtry. Rozrząd wymieniłem już dwa razy, zalecają wymieniać co 60 tyś i to jest minus ale na szczęście nie jest zbyt drogi.
5,0
Skrzynia biegów
Działa prawidłowo!
4,0
Układ jezdny
Tani układ jezdny nie wymaga drogich napraw czasami denerwuje. Podczas ruszania często boksują koła nawet na minimalnie śliskiej nawierzchni. W zimie lepiej jeździć Astrą spokojnie ...
5,0
Karoseria
Blacha zdrowa pomimo 18 lat, tylko tam wychodzi rdza gdzie były naprawy blacharskie.
Komfort
5,0
Widoczność
Mogło by być lepiej ale jak na kompakta nie jest źle.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w podstawowej wersji bardzo dobra przez 9 lat raz ją tylko dopełniałem a tak to tylko czyszczenie. Za to problemem jest przełącznik obiegu wewnętrznego. W silniczku który zamyka klapkę obiegu wycierają się zębatki i wszystko działa na odwrót. Szyby parują i nic nie widać. Trzeba wymienić silniczek albo wypiąć z wtyczki i ustawić klapkę na obieg otwarty.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt może być.
4,0
Wyciszenie
Ciężko jeździć powyżej 140 na autostradzie bo robi się bardzo głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest bardzo proste więc można dużo drobnych napraw zrobić samemu. Ceny części raczej niskie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzony rozrusznik w zimie przy przebiegu 183 tyś i EGR 120 tyś. Ale dojechać do domu się dało po odpaleniu na pych.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Linka hamulca ręcznego może przyczynić się nawet do spowodowania wypadku. Linki wywinięte są do góry i gdy wyrobi się uszczelniacz cały syf wpada do pancerza co powoduje zacinanie linki. Zaciągając hamulec działa prawidłowo ale zwalniając go możemy mieć przyhamowane jedno tylnie koło co przy śliskiej nawierzchni jest bardzo niebezpieczne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]