Dostateczny z małym plusikiem. Linia nadwozia może nie bije oryginalnością, wnętrze również. Irytować mogą szybko starzejące i blaknące od słońca plastiki zewnątrz auta. Wnętrze, pomimo swojego archaicznego wyglądu mi przypadło do gustu. Deska rozdzielcza nie skrzypi tak jak w moim poprzednim seacie toledo. Plastiki nie są też twarde i podatne za zarysowania. Jedynym bublem okazuje się osłona nawiewów szyby przedniej. Lubią pękać jej zaczepy, przez co trochę nam podskakuje na nierównościach i drażni mocno wyczulone ucho. Fotele mimo że nie zapewniają dobrego trzymania na zakrętach są bardzo wygodne. Miejsca z przodu nie jest zbyt wiele, natomiast z tyłu jak na hatchbacka w tej klasie byłem pod wrażeniem. Miejsca na stopy wystarczająco, bagażnik bardzo pojemny.
Zawieszenie auta jest raczej twardo zestrojone, a mimo to nie zapewnia dobrych własności jezdnych w zakrętach. Auto lubi się wychylać. Nie jest to jednak odstępstwo od normy. Jeździłem wieloma autami w tej klasie, posiadająca wielowachaczowe zawieszenie civic prowadził się mniej pewnie, tak samo corolla i stillo. Nie wiem czy to tylko bolączka mojego modelu, ale bardzo irytowało mnie przenoszenie się wibracji na kierownicę, podczas jazdy np. po kostce brukowej.
Kolejnym minusem jest wentylacja auta. Non stop parujące szyby, wilgoć zbierała się wszędzie, mimo że filtr kabinowy był wymieniany.
Silnik 1,6 16v, dynamiczny i elastyczny. Wielu skarży się na paliwożerność tych modeli. Jednak porównując te silniki z jednostkami konkurencji, okazuje się że wcale tak źle nie jest. Stilo, Focus, Almera... wszystkie z tych samochdów w czasie jazdy miejskiej spalały ok 10 l benzyny. Taki urok silników tamtego okresu. Na szczęście Opel świetnie sprawuje się z instalacją LPG.
Posiadałem astrę II lata, nie pojawiły się żadne ogniska korozji.
Dlaczego 3+? Z jednej strony otrzymujemy przyzwoite auto, tanie w eklsploatacji. Z drugiej strony...no właśnie. ta zbytnia przyzwoitość i nuda. W dodatku nawalający zawór egr, częste komunikaty check engine, zawieszenie słabo tłumiące nierówności- częsta wymiana łączników stabilizatorów i tulej/ elementów gumowych. Wieczna wilgoć w aucie. Więcej dać niż 3,5 nie mogę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny, paliwożerny, dobra kultura pracy,
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
precyzyjny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
wieczna wilgoć.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]