Inne
: Niczym, przeciętne auto o ładnym wyglądzie dosyć praktyczne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: no niestety ocynk ocynkowi nie równy to nie VW rdza atakuje tylne nadkola
3,0
Całokształt
Auto na wskroś przeciętne.Ja kupiłem je ze względu na ponadczasowy wygląd który nie zmieniał się do końca produkcji i koszty eksploatacji. Niestety szukając auta okazuje się że wszystko jest po mniejszych lub większych przygodach dlatego po zakup udałem się do niemiec ze znajomym. PORAŻKA PRZESTRZEGAM!!! W komisach wszystko bite to samo co w polsce. Jeżeli ktoś myśli że niemcy dbają o auta to jest naiwny. Ja pod wpływem emocji kupiłem egzemplarz którego w polsce bym nie kupił po prostu nie było z czego wybrać. Mało tego po opłatach i kosztach transportu auto wyszło mnie więcej niż w polsce. Po czasie wyszło na jaw że auto było całe malowane kilka lat temu dlatego liczne rysy powstałe w tym czasie uśpiły moją czujność dodatkowo na całej karoserii są mikro wykwity rdzy jakby auto było zjechane do gołej blachy. Auto od I włąściciela dziadka z 47r(brief) zrobiony TUV msc wcześniej a po przyjeżdzie do polski okazało się żę do wymiany: prawy amor, prawa manszeta od przegubu, termostat uzczelka pod pokrywą zaworów, zapieczony lewy tłoczek od tylnych hamulców no i oczywiście rozrząd którego interwał wym minął 20kkm temu pozatym klima do nabicia albo coś więcej. Jednym słowem PORAŻKA ten TUV a mówią że u nas kupuje się przegląd. PRZESTRZEGAM przed zakupem bezpośrednio z niemiec.Najlepiej kupić auto które jest zarejestrowane w pl wszystkie koszta są jak na dłoni i można się potargawać jeżeli są jakiś mankamenty bo zwykły Kowalski może stracić na aucie a komis nie za bardzo. Najchętniej auto bym sprzedał ale było by to nieopłacalne za dużo dołożyłem do niego to jest kasa nie do odzyskania. Oczywiście zadbane auto polecam ale o tym w innych punktach
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik byłby OK gdyby nie problemy z falującymi obrotami i słynnym EGR. Trzeba wspomnieć że silnik lubi sobie łyknąć oleju. Sprawny motor fajnie mruczy Jest to 16v więc trzeba go kręcić niestety od samego dołu jeżeli chcemy dynamicznie jeżdzić. Redukcja z 5 na 4 często nie daje oczekiwanego efektu prędzej na 3 wtedy można bezpiecznie wyprzedzić. Optymalny silnik to 1.8 lub 2.0(przy 1.6 auto waży 1.2t)
4,0
Skrzynia biegów
U mnie dobrze. Czasami cięzko wchodzi 1 pomaga ponowne wciśnięcie sprzęga
4,0
Układ jezdny
Przede wszystkim prosta budowa a to gwarantuje w miare bezproblemową eksploatacje. Właściwości jezdne są też niczego w zakrętach radzi sobie dobrze jest raczej nadsterowny oczywiście osoby jeżdżące bmw czy focusem będą zawiedzone
Komfort
4,0
Widoczność
przód boki OK tył wiadomo coś kosztem czegoś
4,0
Ergonomia
Nie jest źle ładny kokpit mi się podoba sporo miejsca z przodu wszystko na swoim miejscu.Siedzenia marne jakośc tapicerki słabiutka niema co porównywać do konkurencji a wyprofilowanie woła o pomste do nieba, w zakrętach auto się mocno nie wychyla a siła odśrodkowa powoduje że tyłek sę przesuwa po fotelu zero trzymania boczego. Wyświetlacz od radia mógł by być bardziej czytelny bo w dzień słabo widać i oczywiście przydałby się podłokietnik
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja OK natomiast ogrzewanie porażka po wymianie termostatu nieznaczna poprawa. W mojej starej fieście był piekarnik
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak się ma 175-180 cm wzrostu z przodu bezproblemu powyżej może być problem z prawą nogą która chaczy o konsole środkową. Z tyłu nisko się siedzi miejsca na nogi przeciętnie wygodniej było w jedynce
3,0
Wyciszenie
silnik ok natomiast drzwi boczne porażka słychać jak powietrze opływa uszczelki bez radia powyzej 100km/h nie da rady. w I uszczelnie drzwi,szyb jest o wiele lepiej rozwiązane
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zależności od stylu jazdy LPG średnio 8-9,5/100km + Pb na rozruch przez 2km trzeba tak liczyć z 10L lpg/100km
16v mają to do siebie że idą dopiero powyżej 3500obr najlepiej po redukcji a wtedy możemy zapomnieć o ekonomii
1,0
Stosunek jakość/cena
Nie wypowiadam się bo przepłaciłem
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zdecydowanie żarówki H7 dosyć często dobrze mieć zawsze na zapas. Pozatym siada przełącznik od el. lusterek i manetka od kierunków
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak ale znając życie niedługo siądzie EGR
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]