Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

Agnieszka, 13 lat temu
Silnik 1.6 16V 101KM 74kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 179 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra G Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW 1998-2009 - Oceń swoje auto
2,08
49% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bagażnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Skomentuj tę usterkę...
Układ elektryczny : Skomentuj tę usterkę...
Przeniesienie napędu : Skomentuj tę usterkę...
2,0
Całokształt
Przez dwa lata w silniku wysiadło chyba wszystko co mogło wysiąść i co było drogie. O dziwo te tanie części raczej się nie psuły. Z tego co mi mówili mechanicy to silniki 16v mają to do siebie że są mocno awaryjne.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik zaczyna być w miarę dynamiczny dopiero po sporym wdepnięciu pedału w podłogę, co skutkuje wyraźnym wzrostem spalania. Słaby punkt silnika 16v to siadające zawory (kosztowna awaria), uszczelka pod głowicą i czujniki wału. Ale podobno te silniki tak mają że jak coś sie zacznie dziać to na całego i wtedy auto miesiącami nie wyjedzie z warsztatu. Lubi brać olej (kolejna cecha 16v), rano przy odpalaniu widać biały dym z rury wydechu. Na pytanie u mechaników co z tym zrobić wzruszają tylko ramionami, a jak przedstawią rachunek to oczy wychodzą z orbit. Zdecydowanie lepszy i trwalszy silnik to Oplowski TD tylko trzeba dbać o turbine.
2,0
Skrzynia biegów
Biegi mogłyby wchodzić lepiej, czasami zgrzyta wsteczny jedynka i trójka też. Przy częstej jeździe po mieście może takie coś skończyć się wizytą u mechanika.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się przyzwoicie, czasmi zawieszenie dobija na głębszych dziurach ale ogólnie nie jest źle.
Komfort
2,0
Widoczność
Kiepska widoczność bo ma grube słupki z przodu i przez to na skrzyżowaniach może być czasami nieciekawie. Do tego widoczność do tyłu w hatchbaku naprawdę kiepska szczególnie na parkingu.
3,0
Ergonomia
Przecietna jak na Niemca ale lepsza niż w koreańskich autach- wiem bo mam porównanie.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyba wiecznie zaparowana w jednym miejscu. Było by wszystko ok gdyby nie to, że paruje przed nosem kierowcy. Fioła można dostać, bo czasami jest to niebezpieczne. Poza tym klimatyzacja przecieka i się psuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jak na takie auto wystarczająca. Na dłuższych trasach jednak mało wygodne, ale ja jeżdżę na krótkich dystansach więc w miarę ok.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Częste i kosztowne awarie silnika 16v i osprzętu, szczególnie zawory, popychacze, uszczelka pod głowicą czujnik wału, poza tym do kosztów paliwa trzeba doliczyć częste dolewki oleju bo Astry lubią wypić i to dużo. Generalnie jak się zacznie psuć to najlepiej od razu go komuś sprzedać bo będzie lawina wydatków. Jak na niemiecki samochód to bardzo mało trwały i odporny ceny części przeciętne, ale czestość napraw i to że czesto siada silnik podnoszą koszty używania do wysopkiego poziomu. Taniej mnie wynosiło utrzymanie 20 letniej BMW 5-iątki a części były dużo droższe. Ogólnie- nie polecam samochodu ludziom oszczędnym bo zaoszczędzą przy zakupie ale wydadzą później o wiele wiele więcej na naprawy albo wymianę silnika jak padnie uszczelka i głowica.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje sie doslownie każdy element związany z elektryką w tym podnosniki szyb, czujniki abs i esp komputer pokładowy klimatyzacja sterowanie lusterkami. Plastiki skrzypią a jak jest zima to niestety się łamią jak w strarym polonezie. Radio jak działa to ok ale jak zacznie się psuć to pare godzin na wymiane wszystkich kabli i szukanie przyczyny. Wiekszość usterek lubi powracać i sprawiać problemy ze znalezieniem nawet doświadczonym elektrykom. Do tego części elektroniczne kosztują tyle co w limuzynie a nie w aucie klasy niższej średniej.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo często mój samochód trapiły poważne usterki silnika. W 16v siadały zawory,popychacze, wypaliła się uszczelka pod głowicą i wysiadła głowica a to już były duże koszty. Każda z tych awarji wystąpiła w trasie bez żadnego ostrzeżenia i kończyło się holowaniem bo inaczej auto nie chciało ruszyć. Spodziewałam się wyższej niezawodności po niemieckim aucie a tu porażka i nerwy. Podobno diesle są dużo lepsze ale tego benzyniaka szczerze odradzam bo po co komu takie nerwy.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
8,7
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback