Zawieszenie
: Bardzo w sumie wygodne a w zakrętach trzyma się dla mnie idealnie i nie muszę hamować bezsensownie, rzadko trafi się zakręt który trzeba przejechać wolniej niż 90.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Wymagana ciągła kontrola oleju , jak auto pojeździ za długo na 3500 do 6000 obr. to schodzi olej , co spowodowało spalenie u mnie pierścieniu i uszkodzenie popychaczy 2000zł naprawa
4,0
Całokształt
auto fajne, wygodne, nie za duże a jednak pojemne, nawet ładne jak na swój wiek. Generalnie nie drogie w utrzymaniu , ale koniecznie !! należy dbać o silnik i pilnować stanu oleju wymieniać koniecznie góra co 10tys km i na dobrej jakości olej.
Wrażenia
2,0
Silnik
Bardzo ładnie wchodzi na obroty już od 1000rpm no i im wyżej tym lepiej. Jednak wolę nowoczesne diesel'e gdzie pełny moment mam prawie zawsze kiedy go potrzebuję.
Najgorsze jest ruszanie co najmniej 2000 obr. bo inaczej gotów zgasnąć. A wciśnięcie gazu do oporu przy 60km/h i 4 biegu nie daje żadnego efektu a spalanie chwilowe sięga 30l/100km. Słabo:/
5,0
Skrzynia biegów
Największy plus astry. Jak dla mnie rewelacja, Biegi wchodzą mięciutko i z miłym "klikiem" - zero zastrzeżeń (choć są lepsze (krótsze) np w audi a4 ale to przecież inna klasa)
5,0
Układ jezdny
Chyba prawie ideał. Jazda po bardzo krętych drogach z prędkością 90km/h - zero stresu. I tylko na oponach 195. A jednocześnie dziury w naszych drogach mu nie straszne.
Komfort
4,0
Widoczność
Przeciętnie i sporo trzeba sie podomyślać, ja tam wielkich problemów nie mam ale musiałem się przyzwyczaić (w porównaniu do np fiata uno lub citroena berlingo to tak 3/6)
4,0
Ergonomia
Wszystko prawie na miejscu. Dźwignia biegów, klamka drzwi, światła drogowe itd - bez zastrzeżeń. Ale opuszczanie szyb trochę za bardzo do tyłu i trzeba rękę mocno cofnąć.
Najlepsze dla mnie jest umiejscowienie hamulca ręcznego, jest idealnie dopasowany do kierowcy tak że na światłach nigdy nie trzymam nożnego hamulca.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę słabo jakoś w innych autach tak szybko szyby nie parują.
Oczywiście klima migiem osusza przednią i w 2-3 minuty pozostałe szyby.
Ogrzewanie brak zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto niby w sumie duże.a wewnątrz niewiele więcej miejsca niż w fiacie uno. Jak dla mojej rodziny jest ok. W np. VW passacie seri 1 było o niebo więcej miejsca
Pozycja za kierownicą spowodowała że wybrałem to auto już dawno temu a potem je kupiłem.
4,0
Wyciszenie
Jest całkiem całkiem do 90 prawie idealnie powyżej i zwłaszcza gdy silnik mocno się męczy już trochę gorzej. Czekam na mercedesa - wtedy będzie idealnie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po wstawieniu komputera i ciągłym tankowaniu do pełna błąd wynosi 0,5 litra przy zatankowaniu 45 litrów. A więc 1%.
jazda na pierwszym biegu 18-25 l/100 km (masakra)
jazda na 2gim biegu 12-20 l/100 km itd
jazda <60km/h - od 7l/100km :((
jazda 60km/h - 5.5-7.0 l/100km
jazda 90km/h - 4.5-5.5 l/100km
jazda 100km/h - 5.5-6.5 l/100km
średni0 wychodzi ok 7
typowa tylko po mieście i na zimnym silniku 10, jak się człowiek bardzo bardzo postara można osiągnąć 9.
Na ciepłym silniku 8,5 do 9,5
bardzo oszczędna w trasie 5.3
normalna 90-120km/h 6.0 do 6.5
na jałowym biegu 0.9 l/ h z klimą 1.2l/h
przy włączonej klimie można dodać od 0.3 do 0.6 litra na 100km
3,0
Stosunek jakość/cena
U mnie wyszło drogo - źle trafiłem. tak więc się nie wypowiem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągłe luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym chociaż jeżdżę raczej delikatnie a po dziurach zawsze wolno. Może po prostu wiek swoje robi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Spalone pierścienie, zepsute popychacze 500zł, uszkodzony termostat, oraz świece.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]