Samochód godny polecenia dla młodych małżeństw lub kierowców niewymagających nadzwyczajnych wrażeń i emocji. Jest bezpieczny, świetnie się prowadzi, jest tani w eksploatacji (części), nieawaryjny, z dobrym wyposażeniem. Bezproblemowo zawiezie nas z punktu A do B. Przez 9 lat użytkowania nie zawiódł mnie ani razu. Bardzo dobre wykończenie wnętrza (świetne plastiki), dobre radio i wydajna klimatyzacja do duże plusy. Jeśli będziemy szanować i dbać o ten samochód, odwdzięczy nam się na dłuuugie lata. W tym przedziale cenowym samochodów używanych, jest to na prawdę czołówka.
Wrażenia
4,0
Silnik
101KM - na kolana nie rzuca. Jadąc w 4 osoby z bagażem raczej utrzymujemy tempo niż wyprzedzamy innych. Poza tym z silnikiem problemów nie ma, nie licząc tego, że bierze ok. 0.3l oleju na 10.000km. Co do jego elastyczności to jest przeciętnie - rozkręca się dosyć powoli, a dopiero na wyższych obrotach możemy myśleć o wyprzedzaniu. W ocenie końcowej nie jest tak źle. Z czystym sumieniem przyznaje 3,5/5.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje dobrze. Trochę upierdliwy jest 1 bieg, który czasami nie chce wejść, a dodatkowo w mojej ocenie mógłby być nieco dłuższy.
4,0
Układ jezdny
To bardzo dobra cecha tego auta. Zarówno warunki trakcyjne jak i układ jezdny stoją na wysokim poziomie w tej klasie samochodów. Trzymanie w zakrętach - bardzo dobre. Zawieszenie jest odpowiednie jak na nasze drogi a jego rozsądna eksploatacja pozwoli nam na zrobienie wielu tysięcy kilometrów. Hamulce - jak najbardziej w porządku.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj największym pozytywem są duże, boczne lusterka. Resztą niczym się nie wyróżnia poza konkurencję.
3,0
Ergonomia
Główny panel jest prosty jak konstrukcja cepa - to dobrze. Kierowca nie jest rozpraszany przez niepotrzebne świecidełka. Wszędzie blisko i wygodnie. Czytelne zegary i duże przyciski to niewątpliwie spore plusy tego samochodu. Na minus zaliczam fotele - (słabo trzymają w zakrętach i są niewygodne podczas dłuższej jazdy), oraz brak możliwości regulacji kierownicy w standardzie!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cała wentylacja działa dobrze. Samochód szybko się ogrzewa jak i chłodzi dzięki wydajnej klimatyzacji. Nawiewy rozmieszczone są w dobrych miejscach. Filtr przeciwpyłkowy należy wymieniać co 2-3 lata. Jedynym minusem jest tu nieco głośna praca całego układu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma się co oszukiwać, nie jest to limuzyna jednak miejsca mogłoby być zdecydowanie więcej. Z przodu jest ok, jednak tył pozostawia wiele do życzenia. Jest po prostu ciasno! Schowków jest niewiele lecz są one pojemne. Jeśli chodzi o bagażnik to nie mam zastrzeżeń, jak na hatchback'a jest na prawdę pojemny.
3,0
Wyciszenie
Kultura pracy silnika jak i układu wentylacyjnego powinna być nieco lepsza. Nie ma jednak tragedii. Wyciszenie hałasu z zewnątrz - ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód sportowy nie jest ale wypić lubi. W trasie można zejść do ok 6.5l, w mieście wypije do 11 jak damy mu w kość. Jak na taką pojemność to sporo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Opel jaki jest każdy widzi. Co do jego awaryjności to nie ma się do czego przyczepić. Usterki nie występują. Części zamienne są w rozsądnych cenach, a większość drobnych prac przy tym samochodzie możemy wykonać sami. Wymiana filtra przeciwpyłkowego czy żarówki nie jest najmniejszym problemem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek jak do tej pory nie miałem. Jedynym niemiłym zaskoczeniem był koszt wymiany rozrządu - 520zł przy dobrych zamiennikach. Sporo, ale wymienione zostało wszystko, łącznie z pompą wody. ŻADNYCH oznak rdzy!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]