Karoseria
: Mimo 10 lat, zero korozji, lakier lśni. A auto 100% bezwypadkowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: EGR
Układ elektryczny
: DIS moduł cewki też może się popsuć
5,0
Całokształt
Problemy nie są aż takim utrapieniem, żeby nie dało się jeździć. Można z nimi żyć. Polecam ten samochód z czystm sumieniem. Uczciwy kompakt. Trzeba o niego dbać, a odwdzięczy się fajną, bezproblemową jazdą. Jest dynamiczny, ale też całkiem spory więc może służyć jako samochód rodzinny. Używałem go przy przeprowadzce, woziłem szafy, komody. Bez zarzutu. Ma fajną linię, miło się go prowadzi na trasie, szybko się rozpędza, nie ma problemu z szybkim wyprzedzaniem. Udany model. Jestem na tak.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto jest dynamiczne, można ostro przyspieszyć i na trasie i w mieście. Lubi wysokie obroty, ale można też jeździć spokojnie. Ogólnie bez zarzutu. Silnik ma przyjemny dźwięk.
4,0
Skrzynia biegów
Moje auto ma prawie 10 lat i spory przebieg w związku z tym jest już trochę zużyte. Bardzo rzadko zdarzają się problemy z wrzuceniem jedynki, ale nie ma to większego znaczenia, bo ogólnie skrzynia działa dobrze. W zimie jest troszkę gorzej, zwłaszcza przy pierwszym rozruchu. Ale nie narzekam, bo nie wymagam, żeby auto 10-letnie chodziło jak nowe.
4,0
Układ jezdny
Jeżdzę po ciężkich łódzkich drogach, zawieszenie ani za miękkie ani za twarde. Takie na każdą okazję. Jest trwałe. Nie wymieniałem amortyzatorów, bo są w przyzwoitym stanie. Wszystko trzyma się kupy i jeszcze nic nie odpadło mimo fatalnych dróg.
Komfort
5,0
Widoczność
Super! Bez zarzutu. Samochód świetnie zrobiony pod tym względem.
5,0
Ergonomia
Git. Wszystko pod ręką. Prostota, ale mnie prostota przekonuje. I w zupełności wystarcza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby nie parują. To najważniejsze. Klimatyzacja działa. Nic dodać nic ująć. Ogrzewanie ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca. Jak dla mnie super! Podróżuje się komfortowo, chociaż zapewne fotele nie należą do najwygodniejszych. Jak na ten samochód są ok. Nie można więcej wymagać.
4,0
Wyciszenie
Ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części stosunkowo tanie (w porównaniu np. z japończykami), ale niestety Astra G sporo pali, a to boli i daje po kieszeni. Dla osób jeżdżących dużo do rozważenia pozostaje gaz. Ja jak na razie zostaję przy benzynie. Nie mam sumienia wrzucać mu gazu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lusterko wsteczne lewe mi odpadło w trakcie jazdy. Drobiazg.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważna wada: psujący się układ recyrkulacji spalin, a dokładnie zawór EGR. Przez 2 miesiące borykałem się z szarpaniem silnika podczas jazdy, nieprzyjemnym rwaniem, które się raz pojawiało, a potem znikało. Przyznam szczerze, że byłem bezradny, ale na szczęście w dobrym warsztacie wymieniono mi zawór i samochód zachowuje się już normalnie. Wszystko gra.
2 poważna wada: bierze olej. Norma jest 0,6l na 1000 km i u mnie tak mniej więcej to się przedstawia. Lekko niefajna rzecz, bo trzeba dosyć często dolewać. Trudno. Da się przeżyć. Ale jest to wada i dodatkowy koszt.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]