Ogólnie Cały urok samochodu zepsuły mi mniejsze i większe usterki. Nigdy natomiast nie miałem sytuacji, by samochód stanął na środku drogi. Zawsze jekoś \"dotelepałem\" się do serwisu. Raczej napewno traficie na bardziej optymistyczne opinie, miejcie jednak na uwadze, że auta te mogą niestety negatywnie zaskoczyć :(
Wrażenia
2,0
Silnik
Ktoś, kto poniżej wypowiedział się na temat spalania ma alabo fabrycznie nowe auto, albo wierzy ślepo we wskazania komputera pokładowego. Wersja 16 zaworowa żadko schodzi poniżej 7 litrów na 100, a o spalaniu aut mocno używanych lepiej nie mówić. Silnik wkręci się chętnie do 3500-4000 obr. potem..... dziura, nie warto go zyłować, bo moment obrotowy znacznie spada przy wyższych orbotach.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, nie mogę się przyczepić
3,0
Układ jezdny
dobre prowadzenie, drogie części zamienne (głównie za sprawą zpawanych \"wspólnych elementów\" jak np. łożysko+piasta. Ich koszt to ok 300 zł. Corsie samo łożysko kosztowało ok 34 zł/szt.
Komfort
4,0
Widoczność
mimo, iż moja astra ma trochę inną konstrukcję dachu (3d) nie narzekam na mniejszą tylnią szybę. Jest wystarczająca.
4,0
Ergonomia
Samochód kupiłem (niestety) oczami, więc ergonomia w tym samochodzie musiała mnie zachwycić. Wszystko czytelne i na miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dosyć dużo miejsca, jak na wersję 3-drzwiową.
3,0
Wyciszenie
Całkiem niezłe, ale niestety silnik zaczyna wyć już przy 120 km/h (ok 3000-3500 obr.)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali koło 10-11 litrów w mieście, na trasie 7,5. Tankowanie po korek to najlepszy sposób na sprawdzian.
3,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie samochód odrobinę za drogi. Zwłaszcza, że w wyposażeniu żadko znajdziemy takie rzeczy jak klimatyzacja, czy pełna elektryka szyb. Ponoć starsze, podstawowe Astry G nie miały nawet centralki.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka, elektryka i jeszcze raz elektryka... Od poprzepalanych żaróweczek w desce, po niestykające kable airbagów, o czym często informuje kontrolka. W poprzednim oplu (Corsa B) też był z tym problem ale....to jedyna usterka jaka mi się tam przytrafiła. Elektryka przypomina mi troche francuskie samochody, z tym że...tu da się to wszystko zreperować ;)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ech... Co tu dużo mówić.Wymieniałem w nim łożyska, alternator, dzisiaj padł mi (o zgrozo)katalizator. Jeśli decydujecie się na kupno tego auta, pamiętajcie o częstej wymianie paska rozrządu. Nawet co 60 tys. km. I trzeba dolewać spore ilości oleju, o czym nawet wspomina producent w instrukcji. Wynika to z pewnej wady konstrukcyjnej silnika, o której tutaj nie będę się rozpisywał. Jeśli natomiast wybierzecie wersję 1.4 , mozecie być spokojniejsi o rozrząd( ma ponoć układ bezkolizyjny), niższe spalanie i zużycie oleju.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]