Samochód OK. Przesiadka z Corsy A 1,3i 89r. wiec początkowo szok i nieprzemijający banan na mordzie :), gdybym miał tą Astrę od nowości w tej wersji wyposażenia byłbym szczęśliwszy, bo samochody z drugiej reki mają swoje mroczne historie, które się z czasem ujawniaja niestety:)
W sumie samochód polecam.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak się wkręci na obroty jakoś jedzie, ale do 2500 obr słabawo ale to tylko 1,6.
4,0
Skrzynia biegów
W miarę dobrze wchodzą biegi krótkie skoki lewarka (w porównaniu z Vento TDI) ciężkawo jedynka przy redukcji, trzeba sie prawie zatrzymać lub na 2 razy.
4,0
Układ jezdny
Przyjemnie sztywne zawieszenie (wersja SPORT), dobrze sie trzyma drogi, nie dobija nawet z kompletem na pokładzie, wadą są szybko wybijające się tuleje gumowe łączące kolumny zawieszenia z karoserią (zaczyna pukać), a wymiana tulejek gumowych mocujących stabilizator - masakra :)Układ kierowniczy duży plus, prowadzi się elegancko, wspomaganie nie przeszkadza przy szybkij jeździe i bardzo pomaga na parkingu (chyba jest elektryczne) Hamulce średnie w sytuacji awaryjnej - ABS, ale nim zadziała to w normalnej jeździe - spowalniacze nei hamulce ;)
Komfort
4,0
Widoczność
W miarę, krótki tył ale na ciasnym parkingu wysokie znaki potrafią sie schować za tylny słupek :/, przód ok, regulacja fotela góra i dół. Jak go kupiłel (hatchback 3 drzwi) pierwsze wrarzenie po zajęciu miejsca za kierownicą na podniesionym fotelu - \"gdzie są boczne słupki?\" :)
4,0
Ergonomia
Większość rzeczy pod ręką, sterwanie radia w kierownicy, głęboki schowek :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie ok. parę minut i ciepło, nawiewy pod siedzeniem dla pasarzerów z tyłu - wydajne. Klimatyzacja manualna też ok. szybko się wychładza a w zimę szybko sciąga parę z szyb. Wymiana filtra przeciwpyłkowego - masakra! (po 4 próbach od roku leży w domu :)) Parują szyby! ale to wina wilgoci w kabinie (uszczelka drzwi), a zatkany odpływ (odpowietrzenie od klimy) potrafi się posikać do środka na dywanik pasażera :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele regulacja góra dół z lędźwiówką, kierownica w 2 płaszczyznach, da radę się usadzić (177cm), z tyłu zaskakująco wygodnie, czasem mnie ktoś przewiezie :)(3 drzwi), podłokietnik z tyłu,
4,0
Wyciszenie
Im wolniej tym ciszej :) Szybko koroduje układ wydechowy i po słabej wymianie u \"pana Staszka\" ciągle coś farfoli na wolnych obotach, a na wyższych chodzi jak sportowy (z filtrem stożkowym całkiem miło dla ucha zasysa powyżej 3500 obr.)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu słabo jak dla mnie, tylko 1,6 a w mieście nie mogę zejść poniżej 10,5 L/100! jedno co jest dobre to to, że spalanie nie zależy od dynamiki (czy na emeryta do max 2,5 tyś i zmiana biegu, czy płynnie do 4 tyś i zmiana biegu) spalanie to samo, wieksze znaczenie ma jakość paliwa im lepsze tym spalanie mniejsze, lepiej jedzie z dołu i nie szarpie (SHEL V-power Racing). Po mieście 400km na zbiorniku = sukces :) trasa 600-650km. Service raczej drogi (jak się nikogo tam nie zna ;)).
4,0
Stosunek jakość/cena
Wystarczający...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Małe ale denerwujace ustereczki, trzeszczenie plastików przy liczniku i na duzych wybojach tylne plastiki na słupkach, EGR - zmora tego silnika (czyszczenie pomaga), filtr przeciwpyłkowy, czujnik wentylatora (spina wentylator na stałę i zapala kontrolkę na desce rozdzielczej :)), czasem zaświeci check engine przy wiekszych prędkościach, pokrętła nawiewów, zaciska ręczny i trzeba go pozaciagać żeby odpuścił (korozja), podnoszenie szyb wymaga smarowania - strasznie piszczy elektryka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja podwozia, pękły obie sprężyny zawieszenia tył -najmiejszy zwój (mimo to nie dało się tego odczuć na komforcie, dopiero przypadkowo na podnośniku przy zminie kół na letnie:)) poza tym nic wiekszego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]