Przeniesienie napędu
: sprzeglo (ale tu raczej kwestia stylu jazdy)
4,0
Całokształt
Generalnie samochód oceniam pozytywnie. Jest przestronny, ma mało starzejący się wygląd, dynamiczny i stosunkowo oszczędny silnik, jeździ się nim bardzo przyjemnie i wygodnie. Drobne, wspomniane usterki mogą uprzykrzać życie ale nie są aż takim problemem. Polecam samochód zwłaszcza ludziom, którzy nie są pasjonatami aut jako takich a chcieliby mieć łatwy w obsłudze, dosyć niezawodny i tani w utrzymaniu kompakt.
Wrażenia
4,0
Silnik
To zdecydowanie największy plus samochodu. 101 KM daje sobie bardzo dobrze radę z Astrą, niestety ekonomiczny jest tylko w trasie (6l/100km to nie problem) - w mieście to już 10 l/100km co moim zdaniem jest dużo jak na takie auto. Niestety poza paliwem, trzeba lać też olej. 200-300ml/1000km to norma (olej zarówno jest spalany jak i lubi cieknąć, czasem intensywnie - sprawdź simeringi na głównym wale, da się to naprawić łatwo ale jedynie u dobrego mechanika!). Podsumowując silnik 1.6 16V to bardzo dobry wybór ale trzeba mu sie przed zakupem przyjrzeć i ewentualnie zbić cenę ;)
5,0
Skrzynia biegów
Przy 200 tys. km wymieniłem sprzęgło ale to dlatego, że poprzedni właściciel jeździł jak baba...
Biegi wchodzą gładko i pewnie. Są dosyć długie ale elastyczny silnik b. dobrze współgra z nimi. Szkoda, że nie ma 6 ... ;)
4,0
Układ jezdny
Duuuży plus za trwałość. Naprawdę na nasze drogi trudno znaleźć coś lepszego. Jest dosyć twardy, mnie to odpowiada, ale to już kwestia gustu. Niestety ma to też minusy - na dużych nierównościach przy szybszej jeździe w zakręcie koła lubią się odrywać od nawierzchni i samochód traci nieco stabilności. Na gładkim asfalcie jest super.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby dają niezłą widoczność zarówno do przodu jak i do tyłu, ale jedynie dla wysokich osób (chyba, że ma się regulowane w pionie siedzenie). Dla niskich, niestety, deska rozdzielcza może wydać się nieco przytłaczająca i zasłaniająca sporo widoku. Lusterka z kolei są duże i dają niezłą widoczność.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, łatwo dostępne. Nie trzeba się jakoś szczególnie uczyć, wszystko robimy intuicyjnie. Niestety jak to często w niemieckich autach, ergonomia jest kosztem strony wizualnej - po prostu deska rozdzielcza, przełączniki itd sa brzydkie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak jest dobrze to jest dobrze, ale jak się coś zepsuje (a zdarza się to w tej kwestii często) to jest spory problem. Długo parowały mi szyby nawet przy lekkim deszczu, nie wspominając o jakiejś burzy - nie dało się jechać. Problemem okazał się zawieszający się mechanizm zmieniający obieg z wewnętrznego na zewnętrzny. Warto na to zwrócić uwagę, gdy szyby zaczną parować. Uciążliwa jest też wymiana filtra kabinowego - trzeba demontować cały schowek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dużo miejsca zarówno nad głową i nogi jak i na łokcie. Z tyłu już trochę ciaśniej (w Astrze F było przestronniej) ale i tak wysocy ludzie spokojnie mogą podróżować na tylnej kanapie. Bagażnik jest naprawdę spory i jak na moje potrzebny wystarczający. Tylna kanapa jest asymetrycznie dzielona (siedzisko niestety już nie). Generalnie Astra do wygodny i przestronny hatchback.
3,0
Wyciszenie
We wnętrzu jest przeciętnie cicho. Do 80-90 km/h jest jak najbardziej ok, ale już powyżej 110 km/h robi się niestety uciążliwe głośno przy czym hałas powoduje głównie szum powietrza, silnik pracuje bardzo kulturalnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Eksploatacja jest przeciętnie tania. Spalanie to w 6/9/7,5 odpowiednio trasa/miasto/średnio, a więc przeciętnie (przy czym to spalanie z 4 dorosłych osób na pokładzie). Do kosztów dochodzi wspomniany wcześniej olej ale to już \"urok\" Opli. Części oryginalne są oczywiście drogie, ale zamienników i to niezłej jakości jest od groma w niezłej cenie. Ze znalezieniem mechanika tez nie ma problemu, gyż Astra to bardzo popularne auto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny Astry G z rocznika wokół 2000 są bardzo różne, ale za 12 tys. można dostać już naprawdę niezłe auto. Płacenie za ten samochód więcej jak 14 tys. pln jest już moim zdaniem grubą przesadą. Za samochód do lekkich napraw warto dać około 11 tys. za coś lepszego maks. 14 tys. Samochody w cenie poniżej 10 tys. pln są już moim zdaniem podejrzanie tanie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W Astrze psują się głownie drobiazgi: silnik od wycieraczek, przełącznik el. lusterek, mechanizm nawiewu, piszczący mechanizm el. szyb, skrzypiące zawiasy w drzwiach (tu to prawdziwa walka z wiatrakami).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek uniemożliwiających dalszą jazdę nie było na szczęście. Wszystko wymieniałem na bieżąco: sprzęgło pneumatyczne, wydech z kolektorem, tak więc raczej normalne wymiany eksploatacyjne. Samochód dosyć niezawodny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]