Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

warner, 15 lat temu
Silnik 1.6 16V 101KM 74kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Astra G Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW 1998-2009 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pakowność! Wożę czasem dużo gratów... A to tylko hatchback. Właśnie w tym rzecz: Masz fajną bryłę, trochę sportową, a przy tym pojemną. O to chodzi! \"Trójka\" już tego niema. \"Tyłek\" opada jej w smutnym, realistycznym ukłonie...:) Astrzanka FOR EVER!
4,0
Całokształt
Nie dziwi mnie, że astrzanka odniosła taki sukces. To naprawdę dobry wybór, zwłaszcza dla tych, którzy jeżdżą dużo i chcą trochę zapomnieć o problemie samochodu - a z drugiej strony nie mają ani kasy, ani chęci, by błyszczeć jakimś napompowanym suwem w korku do Radzymina:-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocną stroną tego silnika jest według mnie elastyczność (powyżej 3 tys. obr. zaczyna się ładnie dziać:-). Kultura pracy niezła, jednak w okolicy 4 tys. obrotów pojawia się hałas, buczenie (o hałasie jeszcze poniżej). Jednak generalnie jednostka OK, optymalna dla takiego samochodu i polskiego krajobrazu motoryzacyjnego:-)
4,0
Skrzynia biegów
Dobry skok, pewne i gładkie ruchy dźwinią. Ale, niestety, jedynka czasem \"haczy\", jak to już ktoś tu zauważył (zwłaszcza jak się próbuje szybko ruszyć ze skrzyżowania)
4,0
Układ jezdny
O ile się na tym znam, fajnie trzyma kurs; twardawo, po niemiecku (ale dla mnie to zaleta). Po prostu DOBRZE.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj pełen entuzjazm! To naprawdę samochód dla ludzi: i dla kierowców, i pasażerów. Pięknie widać w każdą stronę. Oczywiście zawsze można się przyczepić jakichś słupków, ale bez przesady. Spróbowaliście usiąść z tyłu w trzydrzwiowej astrze III? Tam to dobiero jest Rudy 102: tapicerka głaszcze cię po łysinie, a jeśli chcesz pooglądać widoki, to lepiej odpal laptopa ze zdjęciami. Nie dziwię się, że pora na premierę Czwórki, bo jak tu liftingować tylną szybę?
5,0
Ergonomia
Jednym zdaniem: wszysko pod ręką, żadnych dziwactw, przytłaczającego kokpitu ze ścierającymi się chromami (br...). Odpuścili sobie całą tzw. dynamikę wnętrza - i bardzo dobrze! Taki samochód nie boi sie upływu czasu. Prostota zawsze jest modna:-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam zastrzeżenia do odparowywania szyb. Z tym jest średnio. Trzeba odpalić dmuchawę na \"3\", pozamykać kratki itp. Nie mozna zapomnieć o tym problemie, a to minus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W klasie kompaktów to może być chyba wzorzec. Jestem wysokim facetem i denerwują mnie w nowych samochodach \"bogato zaaranżowane\", \"tłuste\" drzwi, ze schowkami, wytłoczeniami - bo wtedy nie mogę odchylić lewej nogi, usiąść niekoniecznie tak, jak narysowali w instrukcji. Rozumiecie, trochę swobody... W mojej starej \"astrzance\" to JEST! I brawo! Ale jest też inny mały problem... Gdyby nie regulacja fotela i kierownicy, to właśnie kierownica jeździłaby mi po udach. To panowie z Opla (czy z GM, czy może niedługo z Fiata:-) powinni przemyśleć. Poza tym jest BARDZO, BARDZO. Z tyłu też.
3,0
Wyciszenie
No tak. Braw nie będzie. I to ciekawe, że bardziej przeszkadzją mi odgłosy toczenia i wiatr, niż silnik. A jeździłem tym ustrojstwem nawet 190 km/h. Jeśli jednak rozmawiamy o rozsądnych prędkościach, mozna się dogadać z pasażerem (nawet prze telefon;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Według mnie bardzo fajne zużycie: Spacerkiem za miasto - 5 z hakiem; w korkach, na klimie albo zimą - no, prawie 9; a tak po prostu, w trasie (max. 120-140 km/h) ok 6.5 litra. DOBRA ROBOTA!
3,0
Stosunek jakość/cena
Opel, niestety, jest drogi (nie mowiąc już o ASO). Żeby go dobrze wyposażyć, trzeba \"wykrwawić\" ok. 50 tys. Ktoś tam na górze chyba przesadza...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Chłopcy z Gliwic muszą bardziej uważać. Ochlapali jakimś żrącym płynem plastikową listwę na progu i pozostały przebarwienia (tak już zostanie). Źle zamontowali tylną klamkę od okna (po prostu odpadła, ale wcisnąłem i coś zkliknęło - teraz jest OK. No i jeden grubszy problem: coś tam rzęzi (chyba w sprzęgle) na zimno, po chwili ustaje. Ale, oczywiście nie pokażesz tego w serwisie, bo będziesz miał rozgrzany silnik:-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych afer, póki co, nie ma.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
8,7
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback