Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

pawlowski_mobile, 4 lata temu
Silnik 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja nadkoli
Silnik : czujnik ciśnienia oleju
4,0
Całokształt
Auto posiadam już blisko 2 lata. W tym czasie zrobiłem 30 tysięcy kilometrów. Auto z 2008r. odkupione od pierwszego właściciela z polskiej dystrybucji. Zaraz po zakupie zamontowane LPG BRC. Sprawuje się bezawaryjnie przez cały okres.
Wrażenia
4,0
Silnik
Czujnik ciśnienia oleju wymieniany 2 razy na dystansie 30 tysięcy kilometrów. Przy przebiegu 115000 wymiany wymagała uszczelka pod pokrywą zaworów. Silnik głośno pracuje, dołożyłem wygłuszenie pod maską. Osiągi mizerne, na miasto akceptowalne. Olej zmieniany co 10-15 tysięcy, jeszcze nie wymaga dolewek pomiędzy wymianami.
4,0
Skrzynia biegów
Funkcjonuje poprawnie. Największą wadą jest krótkie przełożenie. W efekcie przy 3000 obrotach mamy ok 90km/h. Jazda z prędkością autostradową, zgodnie z przepisami jest męcząca.
5,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi, duże pokłady przyczepności.
2,0
Karoseria
Auto jest ocynkowane. Wszystkie oglądane przeze mnie egzemplarze miały już purchle, albo przebarwienia na rantach tylnych błotników. Problemem jest blacha ukształtowana w taki sposób, że zbiera się na niej błoto, należy więc od czasu do czasu dobrze wyczyścić to miejsce.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Duży zakres regulacji kierownicy w dwóch kierunkach jak i fotela. Mimo podstawowej wersji fotele wygodne, można się dobrze ułożyć.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się dłużej niż Yaris 1.3 lub punto 1.2 z którymi miałem styczność. Klimatyzacja pomimo regularnego serwisu i sprawdzenia wszystkich podzespołów w wersji 1.4 jest zbyt mało wydajna. W lecie obieg zamknięty, 3 bieg pozwala jakoś przeżyć w aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swoje wymiary pojemne autko.
3,0
Wyciszenie
Praca zawieszenia jest w mairę cicha, szumy powietrza też są całkiem dobrze odizolowane. Najbardziej hałaśliwym elementem jest silnik. Nie można mówić o komforcie w trakcie podróży z wysoką prędkością.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Olej general motors syntetyczny plus filtr powietrza poniżej 100zł. Na dystansie 30tyś km jednie wymiana filtrów gazowych, serwisy olejowe, dwa czyjniki ciśnienia oleju po kilkanaście złotych, łączniki stabilizatora 100, wzmocnione, uszczelka pod pokrywą zaworów victor reinz ok 30-40 złotych. Obecnie 125 000.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę ciężko o młodszy samochód tych rozmiarów. Dostatecznie bezawaryjny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Olej general motors syntetyczny plus filtr powietrza poniżej 100zł. Na dystansie 30tyś km jednie wymiana filtrów gazowych, serwisy olejowe, dwa czyjniki ciśnienia oleju po kilkanaście złotych, łączniki stabilizatora 100, wzmocnione, uszczelka pod pokrywą zaworów victor reinz ok 30-40 złotych. Obecnie 125 000.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do przebiegu 125 000 brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
7,5
l/100km
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback