Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

miczek.mk@interia.pl, 11 lat temu
Silnik 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 320 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik 1.4 16V 90KM Twinport na łańcuchu rozrządu to świetny silnik. Polecam go bo przez 320.000 km nie maiłem z nim najmniejszych problemów. Mało pali (max 7l. / 100km benzyny), dobrze jeździ, jest stosunkowo dynamiczny (na autostradzie licznikowe 200 km/h. - ostatni test przy 305.000 km). Ze starym 1.4 16V 90KM nie ma porównania. Twinport jest WIELOKROTNIE LEPSZY. Polecam.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : wymiana sprzegła w ASO na gwaracji, trudności z przełączeniem biegów, po wymianie OK.
Inne : Hałasliwy ompresor klimy, w ASO w czasie gwarancji wymienony na nowy. Ten też huczał.
Silnik : Łańcuchowy rozrząd był wymieniany na 160.000 km i 320.000 km. Więc wygląda na to, że nie jest na całe życie tylko właśnie po tym przebiegu zaczyna hałasować, głośno informując o zbliżającym się terminie wymiany.
5,0
Całokształt
Samochód u mnie ma najwyższe notowanie. A po Oplu się tego absolutnie nie spodziewałem. Teraz ma ją moja kuzynka, ma teraz przejechane 360.000 km. I nadal super. POLECAM. Twinport to jest to.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeździłem samochodem Opel Astra II Classic 1.4 Twinport
90KM 2006 rok hatchback przez pięć lat. Przejechałem 320
tys. km, od nowego. Nie spodziewałem się, że to tak
porządne auto. Wcale się nie psuło. Sprawnie jeździło.
Połączenie wody z ogniem. Takich solidnych aut jest coraz
mniej. Tego po oplu się nie spodziewałem. Silnika
twinport na łańcuchu do wcześniejszego 1.4 16V z
rozrządem na pasku nie ma nawet co porównywać. To świetny
silnik. Na papierze parametry są porównywalne, ale jeździ
o wiele dynamiczniej, o wiele mniej pali, wcale się nie
psuje, pali około 1 litra oleju na 10.000 km. Do tego
żadnego wycieku oleju, żadnej wypociny, byłem mile
zaskoczony. Awarie były tylko na gwarancji - kompresor
klimy wymieniony na gwarancji przy 80.000 (głośno
chodził), przy 90.000 uszczelniacz na kole pasowym
(jedyna przez ten czas wypocina), przy 160.000 wymiana
łańcuchowego rozrządu (głośno chodził). Poza tym NIC
oprócz przeglądów. A spalanie - cóż - na trasie wystarczy
6.5 l benzyny, w mieście absolutny max 8 l, a na
autostradzie z prędkością bliską max (licznikowe pomiędzy
180 a 200 km/h. non stop) najwyżej 10 l benzyny To
naprawdę oszczędne auto. I niezwykle trwałe.
POLECAM.
4,0
Skrzynia biegów
Miałem na gwarancji kłopot z przełączeniem biegów, w końcu uznali to jako wadę i przy 80.000 km wymienili kompletne sprzęgło na nowe. Od tego czasu przez następne 240.000 km nie było żadnego problemu. Aha, na 260.000 km uszkodziłem gałęzią osłonę przegubu napędowego lewego przedniego - zewnętrznego i zaraz też była wymieniona na nowy oryginał. Prawa osłona bez uszczerbku przeżyła 320.000 km
5,0
Układ jezdny
Trwałość: Tył: Na 160.000 km wymieniłem oryginalne amortyzatory (zaczęły się pocić) na nowe Bilstein. Te okazał się nic nie warte. Po przejechaniu 40.000 km czyli na 200.000 km ponownie wymieniem amortyzatory tylne wraz ze sprężynami - tym razem na używane oryginały oraz silentbloki tylnej belki (nowe lemforder) I ten zestaw przejechał następne 120.000 km. Przód: Naprawiany jeden raz - na 240.000 km - wymienione wszystkie drążki i końcówki drążków kierowniczych, sworznie i silentbloki wahaczy (nowe lemforder), przekładnię kierowniczą na używaną bez luzów - z portalu aukcyjnego. A amortyzatory przednie wraz z łożyskami, gumami, odbojami przejechały do sprzedaży auta czyli do 320.000 km. Po polskich drogach. Coś niesamowitego. Stąd ocena "doskonale", a nie ma wyższej, a na Astra G Classic 2006r hatchback 1.4 twinport na taką zasługuje. Jakość prowadzenia: Zawieszenie jest proste i trwałe, a przy tym niesamowicie trwałe, więc nie można od niego wymagać frajdy z jazdy samochodów z wielowahaczowymi zawieszeniami. Niemniej jednak samochód jeździ przewidywalnie i harmonijnie. A trwałość to rekord świata.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki OK, do tyłu - dość wysoko poprowadzona dolna krawędź szyby tylnej.
5,0
Ergonomia
Samochód zwykły, prosty, łatwy, niezawodny, przyjazny w użytkowaniu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem wersję z manualną klimą, a przyzwyczajony byłem do klimatroników. Skuteczność działania ogrzewania i chłodzenia dobra, ale to wieczne regulowanie pokrętłami - to już nie dla mnie. Szczególnie w sezonach przejściowych - gdy rano było zimno a w południe gorąco. Ale taki urok ręcznych klim. Głośna sprężarka klimy, wymiana na nową w ASO przy przebiegu 80.000 km nic nie pomogła. Nowa huczała tak samo. Czyli ten typ tak ma. Stąd ocena "dobrze".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To samochód klasy kompakt, więc trudno wymagać nie wiadomo czego. Ale w sumie - a mam 190 cm wzrostu - naprawdę przyjazne auto. I duży i ustawny jak na tą klasę bagażnik. A śladów zużycia po 320.000 km niemalże nie ma. Kierownica skórzana nadal nieprzetarta, siedzenie jak nowe, pedały całe, jedynie mieszek biegów naokoło lewarka poprzecierany. Stąd ocena "doskonale".
4,0
Wyciszenie
Silnik jest cichy, samochód klasy kompakt, szczególnie w wersji classic jako nowy jest tani, więc cudów wymagać nie można. Ale do 120 km/h. jest OK. Potem zaczyna być głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od benzynowego silnika nie spodziewałem się tak niskich wyników w spalaniu. Można powiedzieć wprost. W normalnej eksploatacji 7 litrów nie idzie przekroczyć. I w mieście i na trasie. Do starego silnika 1.4 16V Ecotec to mój 1.4 16V twinport to majstersztyk. Super.
5,0
Stosunek jakość/cena
To świetne auto, nowa Astra II Classic 1.4 Twinport 90KM w 2006 roku kosztowała 55.000 zł., a po 320.000 nadal świetnie jeździ. Które dzisiejsze auto jest równie trwałe? Żadne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji ASO wymieniło kompletne sprzęgło przy 80.000 km, przy 85.000 sprężarkę klimy, przy 90.000 uszczelniacz koła paskowego. Poza tym nic. Auto po gwarancji poza eksploatacją nie psuło się wcale. Rewelacja !!!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek przez 320.000 km i pięć lat eksploatacji. Do tego niskie zużycie oleju silnikowego (1 l. / 10.000 km, wymiana co 30.000 km). Cały czas jeżdżone na Mobilu syntetycznym 5W40. A olej z logo OPEL to najgorszy wybór z możliwych. Silnik chodzi głośno, a i zużycie oleju większe. Na szczęście nawet ASO nie chcą go stosować. I mają rację.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
7,5
l/100km
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback