Inne
: przestrzen w srodku -calkiem sporo jak na tak srednie auto kosztem pewenie bagaznika - wieksze auta w srodku to tylko najwyzsza polka -passaty, Audi A6, (a4 ciasniej), form mondeo,
4,0
Całokształt
Za tą cene polecam - tanie czesci,wiecej trzeba placic za robocizne, nigdy na trasie mnie nie zawiodl, dobry samochod na poczatek, sinik bez wodotryskow -prosta konstrukcja i to proste naprawy,
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze w mieście i na tłocznej trasie,słabo wyprzedza ale tak poza miastem to 100-110 mozna dawać, potem jest głośno ale na autostradzie to i 130-140 mozna bez problemu, tylko że robi się głośniej
Usterki silnika: Złamany plastikowy kruciec pompy wody przy 115tys (zamiennik wziałem bo miał kruciec metalowy- kosz całkowity 450zł ), 2 x strzelił czujnik cisnienia oleju -2 x 35 żł (uwaga mechanika - ten typ tak ma i może zaraz po wymianie paść znowu - u mnie tak co 20 tys), wymiana łańcucha napedowego, rolki napinającej i innych czesci przy tej naprawie przy 110tys -na moją prosbe bo wydawało mi sie ze benzyna powinna ciszej chodzić i trzeba to zrobic -teraz silnik pracuje ciszej a koszt tej naprawy 850zł -mile zaskoczenie , uszczelnienie wału korbowego prawa strona 150zł,lewa strona 500zł (tutaj wiecej robocizny bo skrzyniebiegow trzeba bylo wyjac). Z silnika na tyle ...
3,0
Skrzynia biegów
Na początku wydawało mi sie ze cezko wchodzi 1 ale jakos albo sie przyzwyczailem albo sie wyrobila bo po prostu jak wzialem samochod to mial 100tys po 2 latach - same trasy - nikt chodzily biegi 4-5 a nie jedynka.
3,0
Układ jezdny
Na starcie wymiana (przy 100tys) łozysk prawej strony - tutaj całe piastu kół - po 350zł za szt daje razem 700zł, potem tyl: amortyzatory, tarcze, klocki - jakies 1200zł
Komfort
3,0
Widoczność
Szyby parują podczas deszczu jesienia gdy na dworzu ponizej 10C
4,0
Ergonomia
moze byc za tą cenę
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
parują szyby,klima reczna, starego typu nie włączy się ponizej 10C wiec nie odparuje mi tych szyb podczas deszczu wiosna i jesienia
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok z przodu ,z tylu nie jest zle - przymierzalem sie do wiekszych aut wiec dla zainteresowanych - wiec miejsca z tylu jest tylko w octavi, superb passacie, ford mondeo, opel isnignia, vectra, audi A6.Inne auta jak audi A4, ford Focus, vw bora/Jetta - tak samoalbo i mniej - szczególnie A4 i Jetta ciasniej z tylu
3,0
Wyciszenie
do 80 km po miescie super, potem glosniej ale znosnie do 110, powyzej bardzo glosno choc silni naprawde jest glosny pow 130-140 na austostradzie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 8,5 lato,zima 9 przy predkosciach 40-70 ;-),trasa 5,5-6 przy 110-140 full klima przy 28C cala polska w 10 godzin pelen wóz bagaznik po dach ze pod nogami jeszcze poupychane , ale tu uwaga -trasa oszczednie 80-90 - pali 6,5 wiec nie oplaca sie jezdzic wolno ;-)
4,0
Stosunek jakość/cena
dastaje sie duzo przestrzeni w srodku, bagaznik sredni - na rodzine 2+2 troche za maly, na jazde zgodnei z przepisami OK,super na miasto, na trase bez wyprzedzania OK - daje rade spokojnie 110-120,powyzej glosny,z wlaczoną klima nie da sie wyprzedzac, odczuwalnie klima osłabia silnik, obroty pow,3tys to glosnie w srodku, spalanie przyzwoite -grzech narzekac,
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
stacyjka - musialem do \"klucznika\" podjechac ten pskinal chyba jakim smarem wd40 albo cos innego i koniec problemów z ciezko chodzaca stacyjką -koszt 0zł czas naprawy 1 minuta i 2 minuty przepraszalem ze zawracam dupe ;-)
ogrzewanie tylnej szyby - zwarta instalacja ogrzewania tylenjszyby i napedu wycieraczki tylnej szyby (przy zalaczeniu ogrzewania zima właczala sie wycueraczka tylka )- samemu zaizolowałem bo sie przewody powyginały i zaczeły pekac przy klapie bagaznika - czeste codzienne otwieranie dla wózka dzieciecego przez 3 lata i sie zrobiło - podobno te modle czesto mają a ze elektryk nie mial czasu a pokazal gdzie i co zrobic to kuoilem tasme izolacyjna i po problemie
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki silnika: Złamany plastikowy kruciec pompy wody przy 115tys (zamiennik wziałem bo miał kruciec metalowy- kosz całkowity 450zł ), 2 x strzelił czujnik cisnienia oleju -2 x 35 żł (uwaga mechanika - ten typ tak ma i może zaraz po wymianie paść znowu - u mnie tak co 20 tys), uszczelnienie wału korbowego prawa strona 150zł,lewa strona 500zł (tutaj wiecej robocizny bo skrzyniebiegow trzeba bylo wyjac). Z silnika na tyle ...
wymiana prawych lozysk (polskiei dziury) 2 x 350zł bo cale piasty kół (łożyska są w piastach)
reszta to eksploatacja:
amortyzatory tyl, tarcze tyl, klocki tyl - 1200zł,
akumulator przy 140tys - za duzo po miescie jezdze, ceny juz nie pamietam...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
[l/100km]