Przy 130 tys. założyłem instalację gazową. Na gazie jest mocniejszy ma lepsze przyśpieszenie. Silnik jest cichy choć od przebiegu 200 tys. zaczął mi falować na obrotach. Podejrzewam, że to silniczek krokowy bądż sonda lambda.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń choć od przebiegu około 200 tys. przy zimnym silniku biegi wchodzą ciężej niż wcześniej
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi, doskonale się trzyma w zakrętach. Pomimo przebiegu 220 tys. mam oryginalne amortyzatory Sachsa i na ostatnim przeglądzie ich skuteczność wyniosła ponad 60 % dla przodu i ponad 40 % dla tyłu. Zawieszenie dość komfortowe choć przy takim przebiegu słychać jego odgłosy na wybojach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Wygodne fotele pozwalają bez problemów przejachać dłuższe odcinki drogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu. Z tyłu przy wysokim kierowcy (mam 187 cm) trochę ciasno choć bez problemu mieści się dorosła osoba.
5,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę samochodu nie ma się do czego przyczepić. Jeździłem Mazdą 323 f 90KM i Lanosem 1.6 które były dużo głośniejsze. Dobrze wyciszone są drzwi samochodu. Nie słychać blach jak w japończykach czy koreańczykach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przed założeniem instalacji gazowej zawsze mieściłem się w 7 l benzyny, na gazie palił 8 - 8,5 l choć teraz pali 9 - 9,5. Podejrzewam że do wymiany jest sąda lambda. Serwisuje go sam więc koszty są naprawde niskie. Części takie jak klocki i tarcze hamulcowe czy rozrząd wymieniam w nie uatoryzowanej stacji więc nie są to duże koszty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bez zastrzeżeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 220 tys nie było żadnej poważnej usterki uniemożliwiającej jazdę samochodem
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]