generalnie dobre, solidne niemieckie auto (coć moj egzemplarz wyprodukowano w Gliwicach). Trzeba uważać na wymianę rozrządu co 60 - 80 tys. km. łatwo się zarysowywuje lakier, a poza tym to nic tylko jeździć. Ocena 4 z dużym plusem za przestrzeń.
Wrażenia
4,0
Silnik
trochę za słaby, ale za to oszczędny, poza tym jak się rozbuja to już idzie
4,0
Skrzynia biegów
trudności z jedynką w czaise jazdy (trzeba zatrzymać auto żeby wrzucić 1), podobnie ze wstecznym (też trzeba zatrzymać i dopiero wrzucić - w przeciwnym razie będzie zgrzyt). Poza tym bez zarzutów.
4,0
Układ jezdny
mógłby być twardszy
Komfort
5,0
Widoczność
może trochę przednie słupki za szerokokie, ale generalnie nie ma co narzekać. W porównaniu do nowych modeli, gdzie jest więcej blachy i coraz mniej szyby to rewelacja
5,0
Ergonomia
dla mnie super. bardzo mi się podoba. Oczywiście jest parę dupereli, np. regulacja foteli mogłaby być po wewnętrznej stronie, trudno znaleźć oświetlenie wnętrza auta, no i brak kontrolki paliwa - "rezerwy"
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wkurzają parujące szyby, generalnie dość długo trzeba czekać zanim zrobi się ciepło, latem może być, jak na auto bez klimy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
gdyby była "6" to dałbym tę ocenę, full miejsca zarówno dla kierowcy i pasażera z przodu jak i z tyłu, nie mówiąc już o bagażniku (500 l), dla mnie rewelacja w tej klasie samochodów.
5,0
Wyciszenie
ponieważ nie jeżdżę zbyt szybko (choć moja żona jest innego zdania) w aucie mam cichutko
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście około 8 - 8,5, na trasie 6 - 6,5 a czesem nawet mniej, ASO drogie jak na tak proste konstrukcyjnie auto, ale właśnie z uwagi na jego prostotę można dokonywać przeglądów i napraw prawie wszędzie i za nieduże pieniądze
5,0
Stosunek jakość/cena
za 23 - 24 tys. zł (2000 r.) można kupić duże autko rodzinne z ogromnym jak na te klasę bagażnikiem, bezawaryjne, w miarę ekonomiczne i trwałe (zwłaszcza silnik - ponoć nie do zajechania przy prawidłowym użytkowaniu). Za te pieniądze nie kupi się żadnego innego auta w tej klasie i ztego rocznika.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeżdżę moją astrą od pół roku i w zasadzie nic mi się nie popsuło (miałem jedynie problem ze stacyjką ktorej nie mogłem przekręcić, po tym jak samochód stał długo na słońcu, ale "samo przeszło"), poprzedni właściciel też nie narzekał (mówił jedynie o przepalających się żarówkach przednich reflektorów)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zarówno ja jak i mój poprzednik nie stwierdziliśmy poważnych usterek