Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

Tomasz z małpolski, 14 lat temu
Silnik 1.4 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 24 tys. km
Opel Astra G Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
2,62
36% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : W miarę dobrze prowadzi się na dziurawych drogach i zakrętch.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Auto ma rok, kupione w salonie. Przychodzę rano odpalam samochód i przez ok 1 minutę słyszę metaliczne klepanie przypominające pracę diesla. Popychacze, problem z jakimś zaworem zwrotnym?
Układ hamulcowy : Tylne hamule popiskują w nowym aucie.
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów wpada w lekkie wibracje podczes ruszania do tyłu.
2,0
Całokształt
Zdecydowanie odradzam zakup tego auta, a zwłaszcza modeli przeznaczonych na polski rynek z silnikiem 1,4 twinport. W tej wersji producent zapomniał o wyciszeniu kabiny i osłonach silnika. Jest zwyczajnie głośno, a pow. 3000 obr. nie ma nic wspólnego z segmentem C. Do tego silnik bez żadnych osłon schlapany niemiłosiernie. OK ocencie sami. Auto ma rok, kupione w salonie. Przychodzę rano odpalam samochód i przez ok 1 minutę słyszę metaliczne klepanie przypominające pracę diesla. Popychacze, problem z jakimś zaworem zwrotnym. W serwisie mówią, że ten model tak ma. Tym gorzej dla tego samochodu.Silnik bardzo głośny, w zakresie obrotów pow 2800 buczy niemiłosiernie. Jazda na 5-tym biegu pow 110 km/h to męczarnia dla uszu.Skrzynia biegów wpada w lekkie wibracje podczes ruszania do tyłu.Twarde siedzenia, bez regulacji w części krzyżowo-lędźwiowej. Samochó zdecydowanie \"męczy\" przy dłuższej jeździe.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik bardzo głośny. Pracuje bardzo głośno zaraz po odpalaniu po dłuższym postoju ( np rano). Także w zakresie obrotów pow 2800 buczy niemiłosiernie. Jazda na 5-tym biegu pow 110 km/h to męczarnia dla uszu.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów wpada w dragania podczas szybkiego ruszenia na wstecznym biegu. Jak na na auto z segmentu C to zdecydowanie zbyt duże ruchy lewarkiem przy zmianie biegów.
3,0
Układ jezdny
Przeciętny. Prowadzi się przeciętnie, raczej nie kołysze na zakrętach. Lekko myszkuje na nierównościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność, zwłaszcza przy podniesieniu fotela kierowcy do góry.
2,0
Ergonomia
Niemiecka toporna ergonomia. Twarde siedzenia, bez regulacji w części krzyżowo-lędźwiowej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo wentyluje przednią szybę. Na plus dużo regulacji nawiewów i raczej dobre ogrzewanie kabiny.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto z segmentu C to przeciętnie. Dla pasażera na przednim siedzeniu mało miejsca (jest ciasno z uwagi na obszerną deskę rozdzielczą). Po cofnięciu siedzenia z tyłu imiejsce tylko dla dziecka.
2,0
Wyciszenie
W tej wersji producent zapomniał o wyciszeniu kabiny i osłonach silnika. Jest zwyczajnie głośno, a pow. 3000 obr. nie ma nic wspólnego z segmentem C. Do tego silnik bez żadnych osłon schlapany niemiłosiernie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Palił na poziomie silnika 1,6 w moim poprzenim samochodzie. Więc żadna rewelacja jak na nowoczesny (?) twinport. Przegląd 500 zł , czyli jak na wymnianę filtra i oleju i obejście auta 3 razy dookoła trochę dużo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tyle wart ile kosztował, czyli nowy ( po przecenie o 10 tys. zł) 38 tys zł. W pierwontej cenie ( 48 tys. zł) to zwykłe nieporozumienie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nowe i popiskujące przy wolnej jeździe na luzie ( bez hamowania) tylne hamulce. Lekko stukające łożysko z prawego boku obok silnia przy lekkim pochyleniu samochodu na bok. Brzęczenie w desce rozdzielczej. Głośna praca zimnego silnia po odpaleniu. Po roku przepalone obie żarówki.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
OK ocencie sami. Auto ma rok, kupione w salonie. Przychodzę rano odpalam samochód i przez ok 1 minutę słyszę metaliczne klepanie przypominające pracę diesla. Popychacze, problem z jakimś zaworem zwrotnym. W serwisie mówią, że ten model tak ma. Tym gorzej dla tego samochodu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,9
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback