Zawieszenie
: Doskonale trzyma się drogi, nie czuć masy auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: zamarznięcie zimą
Zawieszenie
: piasta lewego i prawego koła (kontrolka ABS)
Inne
: zamek centralny
4,0
Całokształt
Jako firmowe auto - co dają, tym jeżdżę.
Prywatnie - kupiłbym nowocześniejsze auto z konstrukcją i rozwiązaniami technicznymi XXI wieku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wciąż nie mogę się przestawić z Diesla na benzynę. Tego benzyniaka (1,4 16V) traktuję jak Diesla (niskie obroty, szybka zmiana biegu na wyższy, żadko redukuję), a i tak swoje 7 litrów musi spalić. Redukcja na 4000 obrotów daje możliwość żwawego wyprzedzania.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów; lekko wchodzą biegi. Przy wstecznym odruchowo najpierw wrzucam jedynkę, a potem R (unikam popularnego w autach charczenia).
5,0
Układ jezdny
Doskonale trzyma się drogi. Przede wszystkim nie czuje się masy auta, co pozwala na doskonałe jego wyczucie na zakrętach. Dotychczas, poza astrą, tylko mondeo sprostało moim wymaganiom co do \"ostrzejszej\" jazdy. Na minus tylko słabe hamulce; nie to co w renault.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki przyzwoicie. Po przygodzie z Combo nauczyłem się cofać tylko na lusterka, więc tylną szybą się nie interesuję.
2,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu jak w normalnym aucie. Przełączniki przy kierownicy trzeba wrzucać przy użyciu siły, słychać wtedy trzask jakby się miały połamać. Jakość plastików marna !!! Są ich trzy rodzaje, każdy z innej parafii i jeden gorszy od drugiego. Wieje tutaj latami 90-tymi. Wszystko w jednym czarnym nudnym kolorze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa głośna, słabo chłodzi. Nie posiadam klimy, więc zimny łokieć i wiatr w uszach muszą wystarczyć. Ogrzewanie w zimie ujdzie...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu O.K. przy odsuniętych fotelach. Jednak wsiadanie do tyłu wymaga nie lada sprężystości. Należy wtedy lekko dosunąć przednie fotele. Miejsca z tyłu jest tyle co w autach niższej klasy (polo czy punto). Bagażnik spory, na weekendowy wypad z rodziną wystarczy.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120 km/h należy zamknąć okna i przygłośnić radio.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Takie sobie ekonomiczne. 16V daj sobie popalić. Niewielka różnica między miastem a trasą. Do przeglądu w ASO pozostało 5000 km więc oczekuję z niecierpliwością na rachunek. Z daleko od ASO z \"emenemsów\", polecam \"muszyska\"
4,0
Stosunek jakość/cena
Jedno z tańszych w tej klasie. Słabe wyposażenie, z pozoru duże na zewnątrz ale przeciętne w środku.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości:
- oryginalne wycieraczki marnej jakości (wymieniłem na nowe po 15.000 km) (tylna skrzypiała od początku, przednie zostawiały rysy wody)
- zaczep półki z tyłu ułamał się
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od nowości (na szczęście wszystkie naprawy gwarancyjne)
- piasta prawego koła
- piasta lewego koła
- CHłODNICA !!! (wyciek - hol po raz pierwszy)
- zamarznięcie elektroniki zimą (drugi hol; w ASO powiedzieli ze to się ZDARZA !!!)
- siłownik zamka w drzwiach do wymiany
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]