Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

Filip, 16 lat temu
Silnik 1.4 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra G Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Autko doskonale anonimowe, nie zwraca na drodze najmniejszej uwagi (co uważam za zaletę). Tanie w zakupie i eksploatacji. Jedzie do przodu. Takie miało być.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy nie jest jego mocną stroną (1.4 Twinport) - wyczuwalne drgania w pełnym zakresie obrotów. Ospała reakcja na gaz przy wysprzęglonym napędzie. Kiedy samochód już jedzie - elastyczność i przyspieszenie są dla mnie wystarczające.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Przyzwoite zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego. Dobre zachowanie na naszych nierównych drogach. Wolałbym co prawda nieco więcej komfortu ale i tak wg mnie wypracowano lepszy kompromis niż u większości konkurencji o podobnym pułapie cen (jeździłem różnymi autami w cenie 40-50 tys). Jest przyzwoita komunikacja autko-kierowca (co nie jest wcale regułą), jazda całkiem przyjemna.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Mimo braku regulacji położenia kierownicy, da się uzyskać zadowalającą pozycję za kierownicą (mam regulowaną wysokość fotela). Położenie i działanie przełączników nie budzi zastrzeżeń, choć ich wykonanie nieco pachnie tanizną i zarówno do obsługi pokręteł jak i przełączników trzeba włożyć trochę siły. Nietypowy sposób włączania oświetlenia wnętrza - łatwo się jednak do tego przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Póki co, osoby z którymi podróżowałem oceniają przestronność pozytywnie. Przestrzeń dla kierowcy - również bez zastrzeżeń.
3,0
Wyciszenie
Wyraźny warkot silnika i to w każdym zakresie obrotów. Nasila się przy obciążaniu (dodawaniu gazu). Słychać także odgłosy mechaniczne. Być może przyczyną są jakieś oszczędności w materiałach wyciszających. Przy prędkościach podróżnych (100 km/h i więcej) przykłada się też dość krótkie przełożenie całkowite na piątym biegu. Dzięki temu dynamika jest OK, ale też silnik pracuje na wysokich obrotach. Wyraźny szum opływającego powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mocny punkt tego autka. Potwierdza się słuszność decyzji o niekupowaniu diesla (sporo droższego). W trasie 5-5.5 (normalna jazda, bez wyścigów), w mieście (dojazdy do pracy) ok. 7-7.5.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętny samochód z mocnymi i słabymi stronami, za niską cenę (kupiony w wyprzedaży ubiegłego rocznika).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nieco przeszkadzające stuki w układzie napędowym przy ruszaniu z miejsca. Póki co nie usunięte przez ASO (umywają ręce). Poza tym bez problemu (nowy samochód).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez problemu (nowy samochód)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,9
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback