Choć nie dawałem samych najwyższych not, uwielbiam to auto! Jako całokształt prezentuje się super, jest przede wszystkim bardzo ładna. Choć patrząc obiektywnie powinienem dać ,,4´´, to jednak jestem właścicielem tego auta... A to ciut zobowiązuje
:->
Wrażenia
2,0
Silnik
Cóż...75konny silnik 1,2l nie pozwala na oszałamiające osiągi, czasami wykazuje jednak ślady temperamentu- ale po prostu nie pasuje kompletnie do sporego przecież auta. Kompletnie nie trafiony silnik. Jedyny plus: niskie spalanie. Jeśli ktoś chce szybko wyprzedzać musi używać wysokich obrotów silni(cz)ka.
4,0
Skrzynia biegów
Niezła pięciobiegowa manualna skrzynia biegów, łatwo i szybko wchodzące biegi. OK, tym razem plus dla Astry II.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe zawieszenie pozwala na dynamiczną jazdę, która (zwłaszcza po zakrętach) jest przyjemna. Trochę twardo resoruje, ale rekompensuje to prawie idealnymi jak na tę klasę właściwościami jezdnymi. Zawieszenie nie pasuje jednak do silnika, bo jest... o niebo lepsze!
Komfort
4,0
Widoczność
niezła widoczność, nawet mimo dosyć nisko osadzonego fotela. Przydałyby się większe powierzchnie szyb. Ale jest nieźle.
4,0
Ergonomia
Bardzo prosta i funkcjonalna deska rozdzielcza. Do tego wykonana z dobrych materiałów. Minusami co do ergonomii jest typowo oplowski brak otwierania wlewu paliwa i bagażnika z wnętrza auta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niezła wentylacja, jeszcze lepsze (skuteczniejsze) ogrzewanie. Trochę brakuje klimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest nieźle, ale mogłoby byc lepiej. O ile z przodu jest miejsca tylo co w seg.D, z tyłu jest do mniej więcej tyle co w Fiacie Grande Punto. Wprawdzie dla większości miejsca w pełni wystarczy, jednak dziś inne, nowsze kompakty mają go więcej. I to sporo więcej.
4,0
Wyciszenie
Znowu czwóra! Co ciekawe, dokuczliwy jest nie hałas silnika, tylko... toczących się opon! Jeśli jednak chcemy z tyłu przy prędkości 120km/h słuchać muzyki, konieczne będzie dokupienie głośników do tylnych drzwi. Byle nie fabrycznych :->
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj trzeba Astrę pochwalić. Niskie zużycie paliwa (zasługa słabego silnika...), niższe niż w przypadku większości konkurentów, niskie koszty rzadko zdarzających się napraw. OK!
5,0
Stosunek jakość/cena
Choć gdy kupiłem auto jego cena (47,800zł) z tym silnikiem (1,2l 75KM) i wyposażeniem (Start) wydawała się ciut wygórowana, ale wiadomo, materialy, przestronność, wygląd- wiedziałem za co płacilem! Ale dałbym znowu ,,4´´, gdyby nie to że... teraz za chyba 45 400zł można kupić Astrę Classic II 1,4/90KM, a to już chyba okazja...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobiazgi to jedyny ,,pstryczek´´ jaki mi się w ciągu 3 lat eksploatacji Astry przytrafił to... samoistnie odpadające korbki od szyb! Tak! A, i jeszcze lekko odkleiło się trzecie światło stopu. Przez to stukało hałaśliwie na wybojach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu trzech lat eksploatacji nie przytrafiła mi się żadna awaria. Wiadomo niemiecka solidność...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 75KM 55kW
[l/100km]