Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

demonik.elka@op.pl, 16 lat temu
Silnik 1.2 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Astra G Hatchback 1.2 16V 75KM 55kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Za to że pomimo iż jest to możliwa najtańsza wersja Astry w tym okresie jest niezwykle udana. Dużo miejsca, wygodne fotele, niska awaryjność i przyjemność z prowadzenia, której brakuje większości samochodów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : RDZA (ale to nei nowość w Oplach)
Układ elektryczny : Dwa razy akumulatro padł bez wyraźnej przyczyny.
Silnik : Problemy z rozrusznikiem wymienione dopiero poza ASO, tylko w prywatnym serwisie. W ASO nie mogli sobie z tym poradzić.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Wbrew pozorom nie ma problemów z wyprzedzaniem, ale nie ma co liczyć na dynamiczną jazdę na trasie - powyżej 120 km silnik przyspiesza bardzo ospale, tak samo w górach gdzie za tirem trzeba jechać długimi kilometrami dopóki nie będzie z górki:) Ogólnie rzecz biorąc spod świateł zbiera się bardzo ładnie i lubi wysokie obroty.
2,0
Skrzynia biegów
Bardzo niedokładna, częste problemy z wrzuceniem biegu wstecznego, niekiedy podczas jazdy biegi nie wchodzą (np z trójki na czwórkę) ale jest to w sumie przypadłość większości Astr i Opli.
3,0
Układ jezdny
Bez rewelacji, po roku kompletna wymiana amortyzatorów na gwarancji. Nie jest jakoś specjalnie usterkowy ale wymiana gumy na drążku stabilizatora była już dwa razy. Samochód jest bardzo miękko zestrojony więc o szybkim pokonywaniu zakrętów nie może być mowy. Komfort resorowania na akceptowalnym poziomie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, dzięki dużej tylnej szybie i lusterkom. Jako że jest to hatchback bez problemu można parkować tyłem. Nie nastręcza to dodatkowych trudności.
4,0
Ergonomia
Najpotrzebniejsze rzeczy są w zasięgu ręki, kierownica dobrze leży w dłoni. Drażni brak półki na desce rozdzielczej (tak jak w poprzednim modelu tzn Astrze F).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy regularnym serwisowaniu i wymianie filtrów nie ma większych problemów z nawiewami, samochód w miare szybko ogrzewa się a szyby nie parują podczas jazdy (oczywiście należy regulować wszystko na bieżąco pokrętłem) czyli nei ma potrzeby wożenia dziesięciu ściereczek i gąbek do szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z poprzednim modelem siedzi się może troszkę sztywniej ale za to nie buja tak na zakrętach. Z tyłu naprawdę dużo miejsca na nogi w porównaniu np do kombi. Siedzenia wygodne, nie męczą pleców podczas nawet dłuższej jazdy. Sam mam 190 cm wzrostu i pare razy podróżowałem w ciągu jednego dnia po kilkaset kilometrów zarówno jako kierowca jak i pasażer i nie odczuwałem większego dyskomfortu.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie... Hmmm no nie jest najgorzej, tzn do 100 km/godz jest relatywnie dobrze a później robi się coraz głośniej. Tak samo jest gdy wprowadzamy silnik na wysokie obroty, a musimy to robić żeby wyprzedzać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczywiście ceny w ASO są powalające i moja przygoda skończyła się po wygaśnięciu gwarancji. W nieautoryzowanym serwisie koszta serwisowania są naprawdę niskie. Zużycie paliwa też nie jest złe. Najwięcej wychodzi w warszawskich korkach, ale więcej niż 8,5 do ok 9 litrów nie spala (oczywiście podaje teoretyczne wartości ponieważ samochód nie ma komputera pokładowego)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze, chociaż denerwują pierdoły jak odpadająca listwa boczna, chlapacze, zepsuty pas od strony kierowcy, czy też notoryczne problemy z zawieszeniem (mieszkam na obrzeżach w związku z czym zanim dojadę do asfaltowej drogi muszę przedzierać sięprzez dziury i pagórki), Był też problem i to poważny w sumie z alarmem.. Miałem zainstalowany antynapad na pilota i podczas jazdy po centrum jego sygnał zakłóciła duża ilość radioodbiorników i samochód trafił na lawete.. Oczywiście zrezygnowałem po tym z niego. Później zepsuła się syrena, ale jej postanowiłem nie naprawiać z braku czasu i chęci. Miałem też problemy z żarówką tzn obudowa pękła i zrobiło się zwarcie- czyli akumulator do wymiany..
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego co unieruchomiło by samochód na dłużej nie zanotowałem w ciągu całej eksploatacji a jeżdżę tym samochodem od nowości już piąty rok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 1.2 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback