Karoseria
: Piękne, stylowe coupe, które bardzo wolno się starzeje i nadal bardzo cieszy oko!!!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Trzeszczące plastiki
5,0
Całokształt
Za całokształt daję 5. Jest to naprawdę piękne auto, które mimo upływu lat nadal może się podobać. W dalszym ciągu co raz się ktoś ogląda, a nie ukrywam to cieszy.
Piękne sportowe coupe, z fajnym silnikiem i niedrogie w utrzymaniu. To jest to czego ja właśnie od samochodu oczekuje. Dla mnie rewelacja.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak najbardziej OK!!! Żadnych problemów z wyprzedzaniem. Super przyśpieszenie. Auto z tą jednostką zachowuje się bardzo żwawo. Choć wiadomo, że apetyt rośnie w miarę jedzenia i dodatkowymi 50 końmi zdecydowanie bym nie pogardził.
Jedyne co bym zmienił to, dźwięk pracy na jakiś bardziej sportowy.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok, choć czasami odrobinie topornie. Mały problem z włączaniem jedynki (najlepiej wchodzi z dwójki, do poprawienia).
4,0
Układ jezdny
Wszystko w porządku, choć do ideału trochę brakuje (Focus). Auto super spisuje się w ciasnych zakrętach, ale gdybyśmy mieli w Polsce lepsze drogi to zawieszenie mogłoby być trochę twardsze. Ale naprawdę nie ma na co narzekać.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała w każdym kierunku. Spore szyby boczne, do tyłu też ok. Duże lusterka, które pomagają w manewrach tyłem.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bezproblemowo i intuicyjnie. No może poza włącznikiem oświetlenia w kabinie, który znajduje się we włączniku świateł mijania (sic!). Nie wiem kto to wymyślił.
Jednak w ogólnym podsumowaniu 5.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bez zarzutów.
Mogłoby być lepiej z usuwaniem pary wodnej z szyb, po deszczu. Czasami nawiew nie wyrabia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni zarówno w pierwszym jak i drugim rzędzie foteli. Nikt nie narzeka, jadąc nawet w cztery osoby naprawdę nikt nie narzeka.
Jedyny mankament, przednie fotele mogłyby być trochę niżej zamontowane.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 140 km/h jest już głośno. Ale cóż, taki urok drzwi bez ramek, coś za coś.
Natomiast wyciszenie silnika na 5!!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moje auto ma zamontowaną instalację LPG. Średnie spalanie w mieście to zazwyczaj 14 litrów gazu, a więc wychodzi mniej więcej 6,5l benzyny. Taki koszt przy silniku 2.2 i prawie 150KM jest moim zdaniem jak najbardziej do zaakceptowania, a naprawdę lubię czasem przycisnąć. Poza miastem około 10 litrów na 100km.
Niestety nie wszystkie części pasują od zwykłej astry i czasami trzeba się nieźle natrudzić, aby części w rozsądnych cenach (w serwisie ceny z kosmosu). Jednak w dobie internetu jak najbardziej wykonalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania mogłaby być trochę lepsza, ale w stosunku do ceny, naprawdę nie można narzekać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety i tu nie jest najlepiej. Ciągle jest to Opel, a ta marka w połączeniu z naszymi drogami to coraz bardziej skrzypiące plastiki w środku. Niestety ale plastiki już zaczynają dawać o sobie znać. Osobiście cały czas próbuję to eliminować i to ze skutkiem pozytywnym. Nie mniej jednak Opel sprzedając w momencie kiedy samochód był nowy auto za ponad 120 000 złotych mogliby się bardziej postarać i trochę lepiej to wszystko spasować z użyciem lepszych materiałów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak się dba to poważnych usterek brak, czyli właśnie tak jak u mnie. Regularny serwis, a auto będzie śmigać długo. Zresztą w końcu silnik to amerykańska konstrukcja :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 16V 147KM 108kW
[l/100km]