Przeniesienie napędu
: na jedynce idzie prawie jak 4x4... nie wiem czym to jest spowodowane.. np. accord type R na jedynce mocno zostaje (kilka prob), az kierownik sie dziwil i pytal czy to nie ... quattro.
5,0
Całokształt
Polecam wszystkim!. Turbo ciągnie naprawde od prawie samego dołu (czyli elastycznosc super). Jedno jest zle pomyslane- za mały seryjny interooler. W ciepły letni dzien (powiedzmy 29-30stopni), po rozgrzaniu samochodu okazuje się, że mamy... jakies 20-30KM mniej;/. W normalnych warunkach od 0-100 robi w granicach 6,4-6,5 sekundy!!! Predkosc max- 250km/h. Po programie i zdjeciu cugli bedzie okolo 260-265 ;)
ps. w samochodach do (chyba) sierpnia 2002r. bylo montowane mocniejsze sprzeglo, ktore wytrzymuje 400Nm momentu (mozna spokojnie programem zrobic 380), pozniej sprzeglo jest słabsze- o ile? nie jestem pewien- chyba cos okolo 350Nm wytrzymuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niesamowite osiągi, kulturalna praca, niskie spalanie jak na tę moc. Co śmieszne- oplowi silnik Z20LET się bardzo udał i... nie ma 190KM, tak jak to pisze opel. Zdrowa seria ma w granicach 205-210KM! Moja akurat 208 :). moment obrotowy 279Nm (220 przekracza przy 2000rpm!!) Turbo ciągnie naprawde od prawie samego dołu (czyli elastycznosc super). Jedno jest zle pomyslane- za mały seryjny interooler. W ciepły letni dzien (powiedzmy 29-30stopni), po rozgrzaniu samochodu okazuje się, że mamy... jakies 20-30KM mniej;/. W normalnych warunkach od 0-100 robi w granicach 6,4-6,5 sekundy!!! Predkosc max- 250km/h. Po programie i zdjeciu cugli bedzie okolo 260-265 ;)
3,0
Skrzynia biegów
bez szału... przynajmniej u mnie. Wydaje mi sie ze synchronizatory zaczynaja padac... Ale z drugiej strony wiem, ze jestem wyjatkiem wsrod znajomych z tymi samochodami.
4,0
Układ jezdny
precyzyjny, samochod jest dosc twardy (ale bez przesady) i dzieki temu zakrety przy wiekszej predkosci to czysta przyjemnosc. Wymiana sworzni wahaczy co 100 000km to chyba nie za wielka usterka :P
Amortyzatory standardowo na nasze drogi- za czesto!.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód bdb, tył- mogloby byc lepiej.
5,0
Ergonomia
surowo, niemiecko, na swoim miejscu. Fotele naprawde dobrze trzymają w zakrętach ;)
Ręczny jest na miejscu ;)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
zimą extra, nic nie paruje, grzeje szybko. Latem.. to chyba najwiekszy mankament astr.. klima w manualu jest srednio skuteczna w bardzo cieple dni. Jak samochod postoi pol dnia na sloncu 30-35 stopni, to dodajac do tego czarne skóry... jest niemiło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to jest coupe! a nie rodzinny VAN! z przodu bardzo duzo miejsca. Z tyłu jest wystarczajaco- głeboko kanapa.
4,0
Wyciszenie
W porownaniu do astry f to jest tu grobowa cisza... ale w porownaniu do audi a4 b6 to jest głośno. Myśle nad wyciszeniem boczków z przodu i z tyłu- powinno mocno pomoc!.
Ale nie chce tez mowic, ze jest źle w tym aspekcie. Przy 200km/h mozna swobodnie rozmawiac, badz sluchac muzyki. Przy 250km/h trzeba sie skupic na jezdzie bo tempomat juz nie ogarnia ;).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest samochod o iście sportowyum zacięciu. Topowy silnik w tamtych czasach. Lekka buda jednak pozwala mu na odrobinę ekonomicznosci. Szczerze Panstwu powiem, ze zdziwilem sie spalaniem.. na plus!!! Ciężko co prawda jezdzic ekonomicznie... ale da się! Poza miastem trasa 250km, jadąc do 110-120km/h ale głownie okolice 100, spalił mi srednio- 7,3l/100km!! niezle jak na 200KM!:). Z drugiej strony trasa 200km , 4 osoby w srodku, czesc krajowa droga(60km), czesc autostrada (140km), spieszylem się dosc, predkosc do 235km/h, tempomat na autostradzie okolo 180km/h i spalił około 11l/100km. W miescie jezdzac bardzo oszczednie ok. 10l/100, jesli natomiast but non-stop to... 18l/100.. srednio w miescie mam w okolicach 11-11,5l/100km, a nogi nie mam lekkiej :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Co tu duzo pisac. Niech ktos mi znajdzie w tej cenie samochod o podobnych osiągach z podobnego rocznika! NIE MA!! bmw? wciąga nawet bwm 3 coupe 330 e46 ;), e46 330d tez lekko:), nowe bmw530d tez dostało pare razy. Honda accord type R wczoraj dostala o kilka długosci. Dostałem natomiast od jaguara XKR..:P ale to nei dziwota ;).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprocz czesci eksploatacyjnych (swiece co 10k, filtry, gumowe oslony przegubow) wymienilem tylko czujnik polozenia wału... koszt 160czujnik plus robota, i lewy sworzen wahacza. finito
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Turbo 190KM 140kW
[l/100km]