Generalnie pancerny silnik. Częściej pada w nim elektryka. Przez dwa lata 3 serwisy alternatora i wymienione praktycznie wszytskie czujniki (położenia walka rozrządu, wału itd), listwa zapłonowa i sterownik silnika. Niestety ze względu na swoje usadowienie sterownik jest narażony na wilgoć. Wszystkie czujniki należy wymieniać na oryginał bo zamienniki typu np. Bosch padają po pół roku.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów jedynym minusem jest wybierak który standardowo w każdej astrze g jest luźny przez co drążek zmiany biegów ma luzy. Pomaga wymiana na ten z astry H.
4,0
Układ jezdny
Do bertony polecam sztywniejsze sprężyny albo gwint bo seria jest nieco za miękka.
4,0
Karoseria
W moim przypadku obyło się bez rudej. Miejsca gdzie lubi się pojawić to podłoga jeśli nie była konserwowana i nikt tam nie zagląda, pod uszczelką tylnej szyby i mocowanie akumulatora.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Na gazie spalanie wynosi 13l więc do najniższych nie należy ale tragedii nie ma.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na zimę lubi odezwać się lozysko dmuchawy co jest chyba standardem w g.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu osoby do 175, z przodu bez problemu (mam 185 i jeszcze z 3 palce nad głową.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie jak barszcz
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez dwa lata drobiazgów znalazło się sporo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim przypadku tylko panewki wału.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 116KM 85kW
[l/100km]