Zawieszenie
: Pomimo że twarde do daje pewnośc prwadzenia i przy gwałtownych manewrach samochód zachowuje się przewidywalnie.
5,0
Całokształt
Autko kupiłem nowe w 2004roku ( wyprzedaż rocznika 2003 i jest z końcówki produkcji w Niemczech)
Posiadam Astrę w wersji nadwozia kombi a wyposażeniowej Njoy. Po zakupie założyłem do niego w serwisie OPLA instalację gazową zalecaną wówczas przez GM. Jak na kompakta jestem z niego bardzo zadowolony. Uważam że na tamten czas był to bardzo dobry zakup. Jak do tej pory to nie mam z samochodem żadnych problemów tylko tankuję i w drogę a średnio w miesiącu przejeżdzam około 2000km
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik o pojemności 1,6 16V jest dobrze dobrany do tego autka. Silnik ładnie ciądnie powyżej 2000 obrotów i w zakresie do około 4000 jest cichy ( nie uciążliwy). W przedziale około 4000-4700 jest głośny a powyżej znowu cichy.
Po zakupie założyłem do niego w serwisie OPLA instalację gazową zalecaną wówczas przez GM. Z silnikiem i instalacją gazową nie mam żadnych problemów. Nie odczówam różniczy czy jeżdzę na LPG czy na bęzynie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pieciociegowa dobrze zestopniowana. Do szczęścia brakuje tylko 6 biegu. Biegi wchodzą z lekkim oporem( mi to pasuje i się podoba bo nie mam wątpliwości czy bieg szedł czy nie).
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest twarde i samochód dobrze się prowadzi. Niestety pododuje to że o wszystkich dziurach i spękaniach w nawierzchni kierowca i pasarzerowie się dowiadują. Częściowo winę za to ponoszą seryjnie montowane opony które są głośne i twarde. Zawieszenie dobrze znosi nasze dziurawe drogi ( przebieg 50% miasto 50% teren) Jak się gdzieś trafi na wyremontowany kawałek drogi to sama przyjemność z jazdy.
Ze względu na twarde zawieszenie nie odczówa się za bardzo podmuchów silnego bocznego wiatru.
Komfort
4,0
Widoczność
Pomimo że jestem wysokim kierowcą ( ponad 190cm wzrostu) to nie widzę gdzie się zaczyna przód samochodu.
Na skrzyżowaniach trzeba uważać bo za przedmimi słupkami w pewnych okolicznościach może się shować pieszy lub samochód ale w innych samochodach jest podobnie.
Tylna szyba w czasie deszczu lub jak jest mokra nawierzchnia szybko się brudzi ( typowe dla kombiaków)
4,0
Ergonomia
Jestem wysokim kierowcą (ponad 190 cm wzrostu) i miejsca za kierownicą jest dosyć przy max. odsuniętum do tyłu fotelu. Z tyłu za mną mogą siedzieć tylko dzieci lub niewysokie szczupłe osoby do 165cm wzrostu. Przełączniki są dobrze rozlokowane za wyjątkiem świateł przeciwmgielnych. Silnik mógłby być lepiej wyciszony szczególnie w przdziale około 4000-4700obrotów i podobnie zawieszenie. Uciążliwe są seryjnie montowane continentale ( przynajmniej u mnie takie były) które od 90km/h są głośne. Zimówki które posaidam są o wiele cichsze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie przy 30 stopniowym mrozie ciepło w samochodzie a w lecie klima robi swoje ( na zewnątrz 35 stopni C a w środku miłe 22 stopnie C) Wentylacja wydajna tyklo mogłaby na 4 biegu ciszej pracować ale przy schładaniu samochodu te parę minut da się wytrzymać
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na brak miejsca nie narzekam ale zawsze mogłoby być lepiej
3,0
Wyciszenie
Silnik mógłby być lepiej wyciszony szczególnie w przdziale około 4000-4700 obrotów i podobnie zawieszenie. Uciążliwe są seryjnie montowane continentale ( przynajmniej u mnie takie były) które od 90km/h są głośne. Zimówki które posaidam są o wiele cichsze. Odgłosy opływającego powietrza są słyszalne powyżej 120km/h. Chyba że sie jedzie w silnym wietrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdzę głównie na LPG i podane ilości odnoszą się do gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
jak na tanten czas nic tańszego bym nie kupił, ai teraz dobrze trzyma wartość.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd nic nie planowanego się nie zdarzyło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie tylko to co się zurzywa w eksploatacji samochodu nic nie planowanego. Nawet na naszych dziurawych drogach nie musiałem naprawiać zawieszenia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]