Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Sedan

Paweł S, 15 lat temu
Silnik 1.6 i 75KM 55kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Astra F Sedan 1.6 i 75KM 55kW 1991-1998 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Samochód mam od 2005 roku. Jest to wersja: 2 Airbag, ABS Wspomaganie czyli jedna z najbogatszych jakie wyjeżdzały z Gliwic. Kupiłem go od wujka gdy miał 80 tyś km więc samochód dobrze znałem. Teraz ma 144 tyś. Przez ten czas wymieniłem rozrząd, klocki, tarcze, tuleje wachaczy, końcówki drążków, końcówki stabilizatora, amortyzatory, włącznik świateł. Wszystko za śmieszne pieniądze a mam pewność, że smaochód mam w bardzo dobrym stanie technicznym. Prosta budowa gwarantuje niskie koszty eksploatacji. Silnik jest elastyczny i w miare ekonomiczny. Nie gnębią go awarie opróćz wycieków spod miski olejowej ale te typy tak mają. Karoseria podatna na korozje. Widać ją na błoniku. Pojawia się bardzo dyskretnie. Pozycja za kierownicą jest poprawna. Mam fotel z regulacją wysokości. Oczywiście ustawiam zawsze na sam dół. Hamulce przyzwoite - mam wersję z ABS. Biorąc pod uwagę, że nastawy zawieszenia są miękkie, trzeba dbać o sprawne amortyzatory. Tylko wtedy będziemy mieć przyzwoita drogę hamowania. W innym razie smaochód będzie nam pływał a ABS przypominał wciąż o sobie. Na wyróżnienie zasługuje wyciszenie w kabinie. Niektóre samochody klasy średniej z lat 90 są głośniejsze niż astra z 8 zaworowym silnikiem. Ogólnie samochód jest bardzo tani w eksploatacji - części dostaniemy wszędzie za małe pieniądze. Wszystkie moje oceny odnoszą się do smaochodów z lat 90 a nie do nowych konstrukcji bo tutaj astra nie ma szans. Już niedługo przyjdzie wymienić moją Astrę na coś nowszego. Chciałbym mieć samochód równie bezawaryjny jak moja astra a takiego już chyba w stajni opla nie znajdę. Może zakupie Japończyka? Zobaczę :)
5,0
Całokształt
Samochód mam od 2005 roku. Jest to wersja: 2 Airbag, ABS Wspomaganie czyli jedna z najbogatszych jakie wyjeżdzały z Gliwic. Kupiłem go od wujka gdy miał 80 tyś km więc samochód dobrze znałem. Teraz ma 144 tyś. Przez ten czas wymieniłem rozrząd, klocki, tarcze, tuleje wachaczy, końcówki drążków, końcówki stabilizatora, amortyzatory, włącznik świateł. Wszystko za śmieszne pieniądze a mam pewność, że smaochód mam w bardzo dobrym stanie technicznym. Prosta budowa gwarantuje niskie koszty eksploatacji. Silnik jest elastyczny i w miare ekonomiczny. Nie gnębią go awarie opróćz wycieków spod miski olejowej ale te typy tak mają. Karoseria podatna na korozje. Widać ją na błoniku. Pojawia się bardzo dyskretnie. Pozycja za kierownicą jest poprawna. Mam fotel z regulacją wysokości. Oczywiście ustawiam zawsze na sam dół. Hamulce przyzwoite - mam wersję z ABS. Biorąc pod uwagę, że nastawy zawieszenia są miękkie, trzeba dbać o sprawne amortyzatory. Tylko wtedy będziemy mieć przyzwoita drogę hamowania. W innym razie smaochód będzie nam pływał a ABS przypominał wciąż o sobie. Na wyróżnienie zasługuje wyciszenie w kabinie. Niektóre samochody klasy średniej z lat 90 są głośniejsze niż astra z 8 zaworowym silnikiem. Ogólnie samochód jest bardzo tani w eksploatacji - części dostaniemy wszędzie za małe pieniądze. Wszystkie moje oceny odnoszą się do smaochodów z lat 90 a nie do nowych konstrukcji bo tutaj astra nie ma szans. Już niedługo przyjdzie wymienić moją Astrę na coś nowszego. Chciałbym mieć samochód równie bezawaryjny jak moja astra a takiego już chyba w stajni opla nie znajdę. Może zakupie Japończyka? Zobaczę :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest elastyczny. Można go utrzymywać w granicach 2000 obr/min. Wysoka kultura pracy oraz dobre wyciszenie. Średnie spalanie w granicach 7L/100KM w cyklu mieszanym. Minusem są wycieki oleju trudne do usunięcia. Już 3 razy uszczelniałem miske olejową i dalej cieknie. Na szczeście nie wpływa to na eksploatacje takwięc się z tym juz pogodziłem i tak jeżdzę.
4,0
Skrzynia biegów
bez zarzutów
4,0
Układ jezdny
Komfortowy, troszkę za miękki. Ważne aby mieć sprawne amortyzatory bo inaczej pływa strasznie po drodze.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała - w starych samochodach widać wszystkie kanty nadwozia...nie to co w nowych. Cienkie słupki wpływają pozytywnie na widoczność ale nie sprzyjają bezpieczeństwu.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, obsługa intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wenstylacja przeciętna. Jeśli komuś parują szyby niech wyrzuci filtr p. pyłkowy. Wymieniałem go kilka razy ale jest bardzo podatny na zawilgocenia co powoduje zaparowanymi szybami podczas opadów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wiek konstrukcji bardzo dobrze.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie doskonałe oczywiście biorąc pod uwage że jest to generacja kompaktu z lat 90. Astra z tym silnikiem jest cichsza niż niejeden samochód klasy średniej z tego okresu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok 7 L a ceny i dostępność części - rewelacyjne. Do tego prosta budowa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
140 tys i nigdy mnie nie zawiódł. Serwusuje samochód co ok 15 tyś i wymieniam wszystko co trzeba.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra F Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
7,9
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra F Sedan