Daje 4.5! Samochód idealny dla świeżo upieczonych kierowców, jak się tym nauczysz jeździć to już nic ci nie będzie stanowić problemów
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik rzekłbym idiotoodporny. Musiałem na początku przy przebiegu ok125k km zrobić uszczelke pod głowicą razem z jej planowaniem ale to przez to że samochód stał przez 2 lata nie jeżdżony tak naprawdę, a koszt wraz z robocizną wyszedł z tego co pamiętam ok. 500zł, kurde! Tylko 500 zł za rzecz tak naprawdę najdroższą jaką można tu zrobić silnikowo, więc koszta bardzo in plus. A no i jako tako się to zbiera jak się jedzie samemu oczywiście hahaha, ale śmiało mogę powiedzieć że producent zakłamał vmax gdzie jest to 175, ja na prostym odcinku na autostradzie (niemieckiej oczywiście ;P) pojechałem 190 a z górki wskazówka była już na 200. A spalanie gazu potem na tym zbiorniku mi wyszło tylko 8.2
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość przyjemnie jak na takiego staruszka, jedyne to czasem troszkę ciężej wchodzi 1 bieg, ale jak już się wyczuje jak ją wrzucić(czyli możliwie jak najbliżej lewej strony) to jest dość solidnie. Minus jaki jest no to 3 tysiące obrotów już przy 110km/h.
3,0
Układ jezdny
Tutaj dość słabo, przeszkadza jednak to że prowadzi się jak łódka więc przy wyższych prędkościach jak jest mocny wiatr radzę nie cwaniakować i jednak mieć te 2 ręce na kierownicy bo może "bujnąć"
5,0
Karoseria
Daje 5 gwiazdek jako myślę że jeden z nielicznych, ale to przez to że pierwszy właściciel od razu po zakupie z polskiego salonu zabezpieczył go antykorozyjnie przez co jest blacharsko w wyśmienitej kondycji. Jedynie błotnik prawy przedni ma rudą powoli ale to przez to że miałem z tamtej strony delikatną stłuczke a naprawa była trochę po taniości, więc nie odejmuję gwiazdki za swoją nie rozwagę ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Denerwuje tylko prawe lusterko którego nie da się ustawić tak żeby widzieć tak jak się nakazuje troche swojego boku pojazdu, więc żeby zobaczyć w lusterku tak jak się powinno to trzeba się trochę odchylić.
5,0
Ergonomia
Tani jak barszcz, serio. Części eksploatacyjne dostępne wszędzie i za psie pieniądze a już przy gazie koszta maleją do minimum
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę czasu potrzebuje do zagrzania jakieś 5-7 minut bym powiedział . A no i denerwuje w zimę fakt że ze środkowych kratek leci głównie zimno a po bokach ciepło tylko więc na zimę po prostu wyłączam środkowe kratki wentylacyjne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotel kierowcy jest cholernie wygodny! Dużo wygodniej mi się w nim siedzi niż w octavii z 2017roku. Miejsce z tyłu jest, osoby do 185cm mogłyby myślę jechać w dłuższą trasę względnie komfortowo gorzej dla osób już bardzo wysokich ale to wtedy taki osobnik może siedzieć z przodu na fotelu pasażera.
3,0
Wyciszenie
Głośno, co tu dużo mówić, do 120 idzie rozmawiać normalnie potem już trzeba troszkę głośniej a jak się jedzie samemu to radio podglosić
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak już wspomniałem tani jak barszcz po prostu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo in plus deska rozdzielcza która jest MIĘKKA! bardzo przyjemne materiały wykorzystane jak do takiego budżetowego pojazdu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Więcej grzebie żeby coś sobie pozmieniać dla samego siebie niż z przymusu bo cos nie działa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza uszczelką przez 30k km nic więcej nie było poważnego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 82KM 60kW
[l/100km]