To miłe i wdzięczne auto a silnik na pełnym wtrysku(mimo że tylko 1.4) jest naprawde dynamiczny i oszczędny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na 1.4 jest dosc dynamiczny a za razem oszczędny. Zadnych problemów z uruchomieniem nawet powyzej -20 stopni(3-letni akus)
3,0
Skrzynia biegów
Przy zimowych temperaturach chodzi dość opornie, jednak gdy silnik sie rozgrzeje(a razem z nim skrzynia) biegi wskakuja plynnie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze tłumi nierówności polskich drog, jednak jest zbyt miekkie na wchodzenie w ostre zakręty przy duzych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu nie mam żadnych zastrzezeń.
4,0
Ergonomia
Przyządy i wskaźniki rozmieszczone w łatwo dostępnych i widocznych miejscach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie działa(grzeje) ok 5 minut po uruchmieniu silnika. Natomiast w lato mimo braku klimy(akurat w moim Opelku) w miare dobrze schładza atmosferke wewnątrz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Według mnie 5 osób w Astrze moze spokojnie podróżować. Miejsca jest wystarczająco. Plus dużo miejsca na bagarze.
4,0
Wyciszenie
Silnik "warczy" dopiero przy ok 4 tys obrotow, poza tym jest cicho a opór powietrza jest wyraźnie slyszalny przy prędkości ok 130 km.h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie dobre, wytrzymałe i ekonomiczne auto w przedziale cenowym od 5 do 7 tys zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu dominuje przysłowie: jak dbasz tak masz;)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki sie zdarzaja zwlaszcza przy autach z dużym przebiegiem. Tu nie ma co czarować, co sie sie zużyje(lub zepsuje) napewno da o sobie znać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 82KM 60kW
[l/100km]