Samochód fajny i niezawodny! Biorąc pod uwagę że to 14-letni samochód bez bajerów, wymagać dużo nie można. Prosta konstrukcja i przyjazny dla kierowcy kokpit, wygodne fotele i miłe zawieszenie, sprawia, że można zapomnieć o wszystkich małych niedogodnościach. Brakuje tylko wspomagania i klimy i elektryki.. ale kiedyś takimi się jeździło i teraz ja jeżdżę sam :) i mi dobrze!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w miarę ok. Jak na 82KM i 8 zaworów daje rade. Przede wszystkim chodzi cichutko i równo ( o ile wszystko sprawne). Ładnie się zbiera na wyższych obrotach. Na trasę troche za słaby ale do spokojnej jazdy się nadaje. Elastyczność słaba na 2 i 4 biegu.. lubi jezdzic na 5.
4,0
Skrzynia biegów
Typowo jak na Opla. Biegi wchodzą czasem ciężko ale za to pewnie. Czasami haczy dwójka. Precyzyjność na 4 z małym minusikiem ;) reasumując.. jeździłem z lepszymi skrzyniami ale i też o wiele gorszymi (np. NOWE Aveo!)
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się dobrze. Ze względu na brak wspomagania bardzo dobrze sie wyczuwa kazdy ruch auta. Troche miękki ale za to komfortowy, jednak nie ma sportowych aspiracji.. potrafi "bujnąć" autem. A tak generalnie nic nie stuka nie puka i dobrze tłumi dziury.. uwaga na łączniki stabilizatorów!
Komfort
5,0
Widoczność
Super! Wszystko widać. Z tyłu ok z przodu tym bardziej. Trochę słaba widoczność w prawym lusterku ale kwestia wprawy ;)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jak to w niemieckich samochodach. Przełączniki jak na tamte lata, duże i wygodne. Rozmieszczenie norma.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa samochód.. czasem nawet za gorąco. Dużo osób narzeka na parujące szyby - bzdura. Mi nic nie paruje.. filtr kabinowy Panowie;) Jak dla mnie mogły być dodatkowe nawiewy na boczne szyby (przy lusterkach)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca! Jest to samochód w którym najwygodniej mi sie siedziało na tylnej kanapie. Duzo przestrzeni na nogi. Z przodu standard 5+ ;)
3,0
Wyciszenie
Tu średnio. Szumi przy duzych prędkosciach. Ale biorąc pod uwagę że to samochód z lat 90ych to nie można wymagać zbyt wiele.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali nie dużo. Jeżdżę na krótkich odcinkach to mi chla sporo na ssaniu ok 9,5l (nawet w zime) ale jak pojeżdżę wiecej po mieście tu i tam to ok 8,5l. W trasie miłe zaskoczenie.. 5,7l!(przy prędkościach 70-110 czasem 130) Wynik do poprawienia ;) Cykl mieszany to mniej wiecej 7 litrów. Jak się jeździ delikatnie to potrafi się odwdzięczyć niedużym spalaniem. Warto hamować silnikiem i nie katować na zimnym silniku.
Nigdy nie miałem wyniku powyżej 10L, nawet przy mrozach -20C.!
Koszty napraw niskie.. części oryginalne drogie ale zamienników cała masa i bardzo tanie!
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód można kupić za śmieszne pieniądze! A to czy auto będzie warte swej ceny to zależy od tego jaki egzemplarz się trafi.. ważne aby auto było zadbane. Jak ten JEDEN warunek będzie spełniony to autko może jeździć parę jeszcze lat i cieszyć kierowce.
No chyba że ktoś ma większe wymagania i więcej pieniędzy to inny temat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic! Kompletnie nic! Auto serwisowane i wszystko wymieniane na bieżąco. Jedynie co się popsuło to podświetlenie jednego pokrętła od nawiewów.. straszne prawda? :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj Astra chyba jest słynna z niezawodności. Zwłaszcza jednostka 82-konna. Zużywa się zawieszenie.. ale to wina dróg.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 82KM 60kW
[l/100km]