Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Sedan

bronsky@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 1.4 Si 82KM 60kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 167 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra F Sedan 1.4 Si 82KM 60kW 1992-1997 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik, solidne wykonanie wnętrza, spora przestrzeń wewnątrz auta/bagażnika, niska awaryjność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Jak każda Asterka F ma problemy z rdzą :-( U mnie tylne nadkola, wlew paliwa, progi z tyłu. Nie jest ona tak bardzo posunięta, ale niestety nie trudno o nią w szczególności jak auto nie jest garażowane.
4,0
Całokształt
Dla mnie całokształt samochodu jakim jest Asterka F \'94 rok wypada bardzo dobrze. Mało awaryjne silniki, mało awaryjne skrzynie biegów, dobra ergonomia, dosyć duże bezpieczeństwo bierne, niskie koszta utrzymania, ogólna dostępność części oraz zamienników sprawiają, że uważam ten samochód jako na prawde dobry i godny polecenia. Moja ocena 4
Wrażenia
4,0
Silnik
Posiadam Astrę 1,4i o mocy 82KM. Silnik jak zakupiłem samochód nie miał sondy lambda i katalizatora. Komputer sprytnie ominięty, nie wyświetla błędów ;-) Wymieniłem Olej, pasek rozrządu, wszystkie płyny, przewody wysokiego napięcia, świece. Silnik sprawuje się bardzo dobrze. Mocy spokojnie wystarcza na sprawne poruszanie się w ruchu miejskim, a i na trasie nieźle daje, z wyprzedzaniem nie ma najmniejszych problemów. Jedynym minusem jest delikatnie - nierówno pracujący silnik (to pewnie wina braku lambdy wiec nie polecam jej wymontowywania, chociaż silnik zyskal na tym nieco więcej mocy.) Ocena 4 bo zużycie paliwa duże i troche go słychać :-)
3,0
Skrzynia biegów
Wymieniony olej, uszczelka pod miską, sworzeń, i linka sprzęgła. Ze skrzyni jestem zadowolony, jest cicha. Minusem jest jej delikatne \"kołysanie\" przy prędkości 40-60 km. Podobno ten typ tak ma, bo spotkałem się również z tym samym problemem wśród znajomych. Zbyt gwałtowne wrzucenie biegu wstecznego wiąże się za każdym razem z krótkotrwałym zgrzytnięciem. Niestety i w tym przypadku ten typ tak ma. Tendencja do \"podszarpywania\" przy zmianie biegów. Ocena 3
4,0
Układ jezdny
Brak wspomagania, ale i tak idzie łatwo z kręceniem. Na naszych polskich drogach myślę, że sprawuje się całkiem dobrze. Brak luzów na kierownicy. Często pękająca gumowa osłona przegubów. Bez wspomagania (zważając na rozmiary auta - sedan) nieznaczne problemy z parkowaniem lub poruszaniem się w ciaśniejszych przestrzeniach. Ogólnie ocena 4
Komfort
5,0
Widoczność
Ergonomia wnętrza jak na auto osobowe średnich rozmiarów pod kątem widoczności jest bardzo dobra. Dobrze wyprofilowany przód jak i tył auta ułatwia parkowanie i dobrze wpływa na widoczność. Ocena 5
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i w zasięgu ręki. Biorąc pod uwagę nowsze samochody wyższej klasy dla mnie Astra F wypada bardzo dobrze pod względem ergonomii. Ocena 5
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety z wentylacją w Astrze F nie jest najlepiej. Łatwo o parowanie szyb. Dosyć częste wymiany filtra kabinowego, lubiący awarie obieg wewnętrzny. Ze środkowej konsoli nawiewów nie uzyskamy ciepłego powietrza bez małych przeróbek. Ciężko \"schodzące\" zaparowanie szyb/szronu. Głośno chodzący układ przy nasileniu nawiewu \"2\" i \"3\" oraz zbyt małe natężenie przy \"1\". Porównując samochód kolegi podobnej klasy (Fiat Bravo) Astra F wypada znacznie gorzej pod względem we ntylacji i ogrzewania. Dla mnie ocena 2
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód średnich rozmiarów Astra F sedan posiada wystarczającą ilość miejsca z przodu jak i z tyłu pojazdu. Brak \"masywnej\" deski rozdzielczej ułatwia wygodne podróżowanie z przodu osobom o większych rozmiarach. Przednie fotele posiadają znaczny zakres regulacji poziomej (przód/tył) co pozwala z kolei podróżować wygodnie z tyłu dwóm rosłym osobom lub trzem średnich rozmiarów. Bagażnik spory (bez problemu zmieściłem 4 opony z felgami i torbę sportową ;-). Możliwość złożenia tylnej kanapy dodatkowo zwiększa możliwości i przestrzeń. Ocena 5
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie pojazdu jest dobre. Silnik słychać tylko przy większych obrotach. Podróżując przeciętnie z prędkością 120-130km/h słychać delikatny szum, który nie wpływa negatywnie na walory jazdy. Skrzynia biegów ma również swój pozytywny wpływ na wyciszenie ponieważ nie jest głośna. Uszcelki są dobre, a wszystkie przestrzenie mające kontakt z zewnętrznymi elementami dobrze uszczelnione. Dokuczliwym staje się tylko jazda na poszczególnych typach dróg, ale na to mogą wpływać opony, rodzaj nawierzchni, stan zawieszenia, stan układu wydechowego itp. Moja ocena 4
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa to (przynajmniej dla mojej jednostki napędowej - 1,4i, pełen wtrysk 82KM) Astra F nie mająca instalacji gazowej na pewno uszczupli nasz portfel. W cyklu miejskim przy założeniu, że stan techniczny pojazdu jest bez zarzutu oraz nie były dokonywane żadne przeróbki np. w silniku - to mój typ silnika tj. C14SE spala 9,1 litra paliwa w mieście na 100 km. Biorąc pod uwagę u mnie brak lambdy i katalizatora wartość ta zapewne poszła w górę i oscyluje w granicach 10-10,5l/100km. Lepiej Astra wypada poza miastem przy prędkościach z rzędu 90-120km/h srednie spalanie waha się w granicach 7litrów. U mnie jakieś 7,5l/100km. Ceny przeglądów w autoryzowanych serwisach są dosyć duże, ale z pomocą przychodzą nam mechanicy z okolicy :-) Ceny napraw nie są duże. Częsci oryginalne (to też zależy od części) nie są stosunkowo duże, porównując np. samochody marki BMW, Audi, Renault, Citroen, Peugeot itd. Istnieją też zamienniki wyższej klasy które z powodzeniem również można stosować w naszych pojazdach. Moja ocena 4
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena do jakości jaką oferuje Astra F jest przystępna. Pomijając słabe blachy i tą nie do końca dopracowaną wentylację, a biorąc pod uwagę niezawodność, bezpieczeństwo, solidne wykonanie wnętrza, opływne i nadal podobające się kształty jest to dobry samochód i godny polecenia osobom, które nie dysponują pokaźną sumą pieniędzy, a chcącym za dość niewielkie pieniądze nabyć fajny samochód. Szczerze polecam :-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W Astrze F drobiazgi lubią się psuć, chociaż nie jest to nagminne. Do usterek drobnych najczęściej występujących można zaliczyć: lubiące się przepalać żaróweczki podświetlenia konsoli środkowej, żaróweczka przycisku obiegu wewnętrznego, przycisk świateł mawaryjnych (siadająca sprężynka, brak łączenia) szybko wyrabiające się korbki opuszczania szyb, sprężyny klamek zewnętrznych, mechanizm zamykania tylnej klapy (sprężyna), dosyć szybko zużywające się klocki/szczęki hamulcowe (szczególnie przy dynamicznym stylu jazdy), lubiące zapiekać się cylinderki hamulcowe, lubiący korodować i przepuszczać układ wydechowy (tłumik przedni/tylny), Wybijające się zawieszenie na polskich drogach. Ja z moim samochodem większych problemów nie miałem, jeżeli chodzi o drobiazgi :-) Ocena 4
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zanotowałem u siebie poważnych usterek, ale z tego co wiem zdarzają się (zresztą jak w każdym innym samochodzie) problemy z instalacją elektryczną, nie trwały pasek klinowy, awarie termostatu... Ocena 5

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra F Sedan 1.4 Si 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra F Sedan