Silnik
: 4 cylindry, wielopunktowy wtryk, 1.4 i 82 KM, silnik pracuje bardzo równo, cicho, praktynie bez wibracji. Na nadmiar mocy nie można narzekać - jednak samochód nie jest totalnym mułem drogowym.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: mimo wymiany kompletu amortyzatorów, nadal jest za miękko. Czuć to na zakrętach
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Wg mnie silnik 1.4 MPI to bardzo mocny punkt Astry F. Jest zdecydowanie dynamiczniejszy niż 1.4 60 KM, spala podobne ilości paliwa. Do 3 tys. obr/min jest cichy, pozwala to podróżować w trasie spokojnie do 110-120 km/h. Powyżej jest już głośno. Nie ma problemów z odpalaniem, szybko się nagrzewa. W mieście spali do 8 litrów, w trasie do 7 l/100 km. Prędkość maksymalna ok. 170 km/h
3,0
Skrzynia biegów
Pracuje przeciętnie.
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka - dużo widać, zagłówki z tyłu nie ograniczają mocno widoczności
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu oprócz świateł przeciwmgielnych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kilka km i jest ciepło w środku. Plus za obieg wewnętrzny oraz czterostopniową skalę wiatraka. Na 1 i 2 biegu nie słychać jak dmuchawa pracuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Do 3 tys. obr/min jest cicho. Powyżej 120 km/h jest głośno, słychać opływające karoserię powietrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie do 7, w mieście do 8. Ceny części bardzo tanie, przykładowo komplet filtrów + olej to 100 zł (mam na myśli markowe filtry, olej GM 10W40 półsyntetyk), klocki + tarcze to wydatek 200 zł, sprzęgło 350, amortyzatory (4 szt. Delphi) 200 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za ok. 5-7 tys. można nabyć samochód w bardzo dobrym stanie technicznym, praktycznie bez rdzy. Wg mnie Golf III jest mniej komfortowy (jeżdżę oboma autami) oraz jest droższy w zakupie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 82KM 60kW
[l/100km]