Silnik
: Jak był foxtrot dobrze serwisowany (oleje filtry itp), to ciągnie elegancko. Nie bierze oleju, a na rozrządzie ma (sic!) 110 tys zrobione (wymiana nie opłacalna już).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Ruda, rdza, korozja.
4,0
Całokształt
Auto dobre dla początkującego kierowcy. Wersja typowe "ABC" (absolutny brak czegokolwiek), 4 korbki, brak wspomagania. Uczy szacunku do jazdy autem. Silnik do miasta OK (trzeba go trochę kręcić na obroty). Jeżdżę nim głównie sam (i tylko jako kierowca), więc o komforcie pasażerów się nie wypowiem. Na plus fabrycznie pociągnięta instalacja pod głośniki z tyłu.
Wrażenia
3,0
Silnik
W mieście daje w pełni radę. Samochód praktycznie zawsze eksploatowany w mieście. Przez 4 tysiące kilometrów nie wziął mi oleju (a czasem daje tzw. but w podłogę). Dosyć sporo pali, jednak jest to stara konstrukcja. Podczas wilgotnych warunków atmosferycznych miewa problemy z mocą, a także z elektroniką.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dosyć pewnie, jednak z czasem odczuwam problemy z wbiciem 1 i wstecznego. Skok drążka zmiany biegów przyjemny, nie jest rajdowy, ani także mieleniem biegów w Ikarusie. Bez problemu wiem jaki bieg wbiję, a nawet podczas jazdy jak spojrzę to widzę jaki mam wbity
2,0
Układ jezdny
Układ mino braku wspomagania kierownicy chodzi dosyć precyzyjnie. Zdecydowanie jednak na minus muszę zaliczyć układ zawieszenia, który w zakrętach jest zbyt miękki, i auto trudno jest z dużą prędkością prowadzić np po łuku.
2,0
Karoseria
Gnije, i to na potęgę. Dziury, ruda przy nadkolach, w okolicach klapki wlewu paliwa i bagażnika. Do tego już oba amortyzatory odwiedziły przestrzeń bagażnika (słabe kielichy). Jednak na plus progi, auto podnoszę lewarkiem bez obaw.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na sedana o tych wymiarach bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Przełączniki umieszczone dosyć wygodnie, jeżdżąc Fiatem, Fordem, Toyotami miałem jedynie problem ze zlokalizowaniem włącznika świateł wewnętrznych. Po za tym wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód w mieście grzeje się bardzo szybko (lecz trzeba pilnować by się nie przegrał, o co nie trudno). Wentylację ułatwia mocna dmuchawa z czterostopniową regulacja siły nawiewu (0,1,2,3,4). Dodatkowo cztery otwierane okna dają radę (tylne nie otwierają się do końca). Na minus ciężko chodzi korbką od okna kierowcy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca o wzroście 1,8 jeżdżę z fotelem "bliżej szyby niż dalej" i taka pozycja mi odpowiada. Pasażer jadący z przodu również nie narzeka. Ci którzy jadą z tyłu również skarg mi nie składali.
5,0
Wyciszenie
W samochodzie panuje cisza. Silnik (jak na litraż i moc) wydaje przyjemny dźwięk, lecz nie jest on irytująco głośny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części bardzo tanie. Można szukać spośród wielu zamienników, jak i części używanych (szroty).
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód zakupiłem za kwotę trzycyfrową, i bez wahania kupiłbym jeszcze raz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie pojawiło, co na plus
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Blacharka, to ona jest poważnym problemem. Dodatkowo prawdopodobnie aparat zapłonowy, powodujący problemy z jazdą w wilgotnych warunkach atmosferycznych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]